• Anastasia

Om det blir nyval: Vilket parti får din röst?

OM det skulle bli nyval, vilket parti får din röst då?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om det blir nyval: Vilket parti får din röst?
  • Linnea1994

KD pg taktik. Annars hade det blivit M.

• Carouuw

Jag skulle rösta på KD som senast.

• vanilla

Men argh! Alla skäller på SD som är rasister, jag säger inte att rasism är ok, men KD då? Homofoba abortmotståndare är inte mycket bättre än rasister ]

• Carouuw
    vanilla skrev 2014-12-03 12:01:12 följande:
    Men argh! Alla skäller på SD som är rasister, jag säger inte att rasism är ok, men KD då? Homofoba abortmotståndare är inte mycket bättre än rasister ]

Steget mellan homofobi och att inte köpa hela Pride-grejen rätt av är långt.
  • Linnea1994

Men månar mycket om barnfamiljerna. Sedan är det ju så jävla hemskt i PK-Sverige att inte tycka homo är något man inte vlll identifiera sej med.  
  • Paulina P P

Om man plockar bort rasismen ur ekvationen är KD och SD väldigt lika. De är båda värdekonservativa partier på yttersta högerkanten.
  • Paulina P P
    Linnea1994 skrev 2014-12-03 12:08:20 följande:
    Men månar mycket om barnfamiljerna. Sedan är det ju så jävla hemskt i PK-Sverige att inte tycka homo är något man inte vlll identifiera sej med.  
    Man behöver väl för *** inte "identifiera sig" med homosexualitet. Man kan väl se dessa som människor och ge dem rättigheter utan att vara rädd för att "bli smittad".
  • MEE83

Annat parti. Funderade länge på att rösta taktiskt på ett mindre alliansparti men sedan så sket jag i det. Det blev det Klassiskt liberala partiet. Det hade varit en trevlig krydda som hade berikat den Svenska politiska debatten och gjort den mer mångfasetterad, möjligheterna att dom någonsin kommer få något realt politiskt inflytande är förstås högst marginell.

• Rataxes

Klassiskt Liberala partiet.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • fluu

Samma som sist.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Om det blir nyval: Vilket parti får din röst?