• tisteln

Vilken Julkalender är din favorit?

Med tanke på den tråd som är fäst, där vi ombedes berätta vilka kalendrar som varit våra favoriter, men det blir lite lättare att se om det går att rösta, är att "bara" läsa igenom - här blir det lite mer överskådligt vad vi röstar på!

Skriv gärna varför ni röstat som ni gjort

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken Julkalender är din favorit?
  • fluu

Tomtemaskinen!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Stårschan

Trolltider är fortfarande bäst, men av de nyare kalendrarna gillar jag mest Tjuvarnas jul.

• tisteln

Själv röstade jag på "Det blir jul på Möllegården" - tyckte det var så spännande att se hur man arbetade och pysslade förr under tiden före jul, med julbak, ljustillverkning, grisslakten, ta hand om hustomtarna och gårdens djur...

Annars gillade jag också "Trolltider" och "Stjärnhuset"

• Bret

Mysteriet på Greveholm, inte mycket slår den serien! Roliga skådespelare som alla är trygga i sig själva och som för ovanlighetens skull därför inte behöver ta så mycket plats utan helt enkelt bara vara skillade som ett lag. Bra handling, definitiv julstämning, ptja, full pott.
    Sunes jul är ganska skön den med, vem minns inte "han ba, du ba" "o sen ba". Eller Rudolfs excellenta balansgång mellan sinnesfrid och till att få nervsammanbrott. Vet dock inte om jag kommer se den det här året, kvalitén på vissa av avsnitten är ganska varierade, men vissa är bra.

Svar på tråden Vilken Julkalender är din favorit?