• tilde72

Tog hem kompis och nu utfryst

Vi tog hem från dagis en flicka dottern ville leka med och det gick så bra och det trivdes ihop.

Jag hade mina aningar före om vad som skulle hända.

Det är så att denna flicka är alltid annars på dagis med två andra flickor och de håller ihop. En av dessa flickor är mittpunkten och väldigt bestämmande och de andra två rättar sig efter henne.

Min dotter har tidigare varit med och lekt med dem tre ibland.
    Nu säger dottern att den här mittpunktsflickan är så dum och jag misstänker att hon fryser ut min dotter pga att jag tog med hennes kompis hem.
    Flickan blev stött för att jag bröt deras gemenskap och inte hon fick följa med.

Jag är väldigt känslig och observant på allt sådant här då jag själv varit utfryst.
    Ska se hur det går några dagar och annars får jag ta och tala med lärarna...

Någon med tips till mig!

• Svar på tråden Tog hem kompis och nu utfryst
  • fluu

Helt sjukt att det går så lång ner i åldrarna! Jag hade pratat med förskolan, bett dem prata med barnen och känna av stämningarna. På min unges dagis så jobbar de kontinuerligt med kamratskap, respekt, hur man är snäll osv och det har verkligen gett resultat i barngrupperna. Föreslå något sådant.
    Och prata noga med din dotter om att det inte är hennes fel.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • tilde72
    fluu skrev 2014-12-01 11:36:19 följande:

Helt sjukt att det går så lång ner i åldrarna! Jag hade pratat med förskolan, bett dem prata med barnen och känna av stämningarna. På min unges dagis så jobbar de kontinuerligt med kamratskap, respekt, hur man är snäll osv och det har verkligen gett resultat i barngrupperna. Föreslå något sådant.
    Och prata noga med din dotter om att det inte är hennes fel.

Så sant det är fruktansvärt att det börjar så här tidigt!
    Bra där med att be dem kolla av stämningarna, tack!
  • Duckan

Är det helt otänkbart att med mittpunktsflickan hem för lek? Är de inte så pass goda vänner? Tänker att det kan "släta över" det hela. Även om det nu inte ska behövas.

• volvo142

Usch tur att dom är små det sättet att det blir lättare att styra iallafall..

Svar på tråden Tog hem kompis och nu utfryst