• Anonym (Sluta)

Astma-rökare

Jag har fått diagnosen astma- en lättare variant. Men jag kan inte låta bli att röka då och då! Tänker hela tiden att det ska vara min sista.
    Röker 3 cigg om dagen.

Hur gör jag?

Någon som också har astma och försöker att sluta?

• Svar på tråden Astma-rökare
  • Anonym (Hoooooosth)

Om du inte är mer nikotinberoende än att 3 cigg per dag räcker för att stilla suget kommer det att räcka med att du drar ner på en per dag och om tre dar är du inte nikotinmissbrukare längre. Om du hade rökt 20 om dan hade jag förstått din oro bättre.

• Anonym (sluta då)

3 cigg om dan?? förlåt men förstår inte problemet..

• Anonym (njä)

Jävligt dålig ide när du har astma. Snusa istället

• Anonym (hejhej)
    Anonym (njä) skrev 2014-12-02 03:19:13 följande:

Jävligt dålig ide när du har astma. Snusa istället

Att byta en en ovana som inte är bra för hälsan mot en annan ovana som itne heller är bra för hälsan är ju inte bra. Det är bättra att bryta helt på sin last, annars så riskerar man ju sin hälsa på ett annat sätt och får fortsätta betala dyrt för sin vana.

Det är välkänt att rökt tobak och cigaretter är extremt farligt för hälsan, medan snusets skadeverkningar inte har studerats i lika stor omfattning ännu. Det är ändå helt klart att snusning är skadligt för hälsan och att du betalar ett högt pris för nikotinbelöningen. Cancer i bukspottkörteln drabbar oftare snusare och om en hjärtinfarkt kommer blir den förmodligen svårare. Tandköttet skadas och tänderna missfärgas.

www.1177.se/Ostergotland/Tema/Halsa/Alkohol-och-tobak/Sluta-snusa-och-vinn/
  • Anonym (njä)

Såklart inte. Men om Ts inte ens kan sluta när hen fått astma så säger det väl sig självt.

Att snusa är bättre än rökning är fakta och det påpekar du ju med

• Anonym (sluta då)
    Anonym (njä) skrev 2014-12-02 03:41:48 följande:
    Såklart inte. Men om Ts inte ens kan sluta när hen fått astma så säger det väl sig självt.

Att snusa är bättre än rökning är fakta och det påpekar du ju med
    Är sjäv rökare och det du säger att det är bättre är sant. När ja försökte sluta blev ja inte  "nöjd" av snus tycker det smakar äckligt och finns inget liknade med den bruna sörjan.. Sen tar det för lång tid för nikotinet att komma så man är som röksugen ändå..
Svar på tråden Astma-rökare