• Malima

4,5 månad snuttar hela natten. hjälp!!!!

Sonen är nu 4,5 månad och från att ha sovit bra på nätterna( i perioder upp till 4 timmar i sträck) vaknar han varje timme och vill snutta/äta.
    Just nu känns det som att vi provat allt för att komma tillrätta med problemet...
    ligga i egen säng= jag får kliva upp en gång i timmen och amma. Oftast somnar han vid bröstet och vägrar sen somna om. Eller så tar det en stund för mig att somna.
    Ligga bredvid mig= min sömn blir sådär eftersom jag ligger knasigt, han snuttar mest hela tiden och att jag vaknar av minsta lilla rörelse från honom. Men jag kan oftast slumra mig igenom natten.
    Napp= han blir fly förbannad och skriker, vilket väcker hela familjen.
    Pappan tar honom= han blir förbannad och skriker vilket väcker hela familjen.
    Äta gröt innan sänggående= ingen skillnad

Jag börjar bli såååå trött efter att inte ha fått sova en ordentlig natt på över en månad. Även om jag får någon sovmorgon på helgen så kompenserar ju inte det fullt ut. Jag har dessutom äldre syskon som ska tas om hand om så att sova på dagen är inget alternativ.

Har någon tips på hur man kan komma tillrätta med " problemet"??
    Bvc hade inte mkt att komma med tyvärr...

• Svar på tråden 4,5 månad snuttar hela natten. hjälp!!!!
  • sallybuse

Han blir kanske inte mätt av att bara ammas.Prova att ge honom lite ersättning.Eller försök att pumpa ut din mjölk så får du se hur mycket där finns.  Dom växer ju dom små och kräver mer mat.

• Malima

Det har faktiskt blivit bättre! Pappan har börjat ta honom på nätterna när han vaknar efter att ha ätit, så bara de gångerna vi vet att han faktiskt inte är hungrig. De första två nätterna skrek han ganska mkt( 5 min kanske), men nu går det utan skrik.
    2-3ggr per natt äter han fortfarande och det kan jag stå ut med!

Vi testade att fylla på med ersättning när jag ammat på kvällen, bara för att försäkra oss om att det inte är hungern som talar. Allt vi fick till svar var en rap

Vad gullig du är som frågar!

Svar på tråden 4,5 månad snuttar hela natten. hjälp!!!!