Får alla missfall?
Får alla som är gravida missfall? Jag har inte stött på nån i min omgivning som inte fått missfall. Jag har min första graviditet och är i vecka 7+5. Just nu njuter jag inte ett dugg av att vara gravid. Jag vill vara gravid med jag har svårt att njuta av att vara gravid när jag vet att det är så vanligt med missfall. Det känns som att jag i stort sett bara väntar på ett missfall. Som att det är en självklarhet att det kommer ske inom snar framtid. Jag genomlider alla dagarna med illamående precis som om jag vore sjuk eller nått, definitivt inte gravid. Jag och min sambo pratar inte om att jag är gravid även om vi båda är totalt fulla av lycka inombords. Men jag vågar inte njuta i rädsla för att bli så ledsen om jag skulle få ett missfall. Jag kommer nog inte kunna njuta av min graviditet fören de 12 första veckorna är gjorda. Även om jag vet att allt kan hända när som under graviditeten är iallafall det första mest känsligaste veckorna klarade.
Det är inte det att jag inte vill vara gravid, jag är överlycklig över min graviditet! Men jag är rädd för att vara för lycklig.
Så, finns det nån här som aldrig haft missfall eller iallafall inte under första graviditet? Får alla missfall?