Hjälp! När ska man testa sig??
Jag har googlat så mycket nu att jag är helt yr i skallen. Jag är 21 år gammal och har PCO sedan 3 år tillbaka.
Jag och min nuvarande kille har haft regelbundet sex i över 2 månader och jag hade min senaste mens ca 6+ veckor sedan.
Och allt började med att jag såg i spegeln att mina ena bröst såg konstigt ut, jag hade liksom fått en otroligt lång och tydlig blodåder över hela brösten och genom vårtgården.
Så oblyg som jag är så slängde jag fram brösten framför min kille och frågade om han hade sett den innan (han om någon borde ju veta)
Men han hade ej sett den förut, sedan såg jag 2 st liknande på det andra bröstet och ringde 1177 som sa att jag borde ta ett gravtest.
Sagt och gjort, gjorde ett gravtest igår som konstigt nog blev negativt FAST med en konstig blå prick under "negativt-strecket". (använde clear-blue)
Och nu så har jag läst att vi med PCO kan i vissa fall visa plus väldigt sent (ngt med lågt hormonvärde?)
SÅ! min fråga är: Har någon här med PCO eller bara allmänt visat ett plus väldigt sent? VAD betyder det när det är en blå prick på graviditetstesten och när borde jag försöka testa mig igen? (Grav-test är inte direkt billiga så vill inte testa varje dag)
Jag har konstig magont där nere,fruktansvärt med genomskinliga flytningar,hugger till i brösten till och från och det ända jag kan tänka på är soppa eller ostbågar!
Jag är en kvinna som ALDRIG gråter men jag har nästan börjat gråta 2 ggr per dag nu i en veckas tid för absolut INGENTING, och så har jag inte fått mens än.
Antingen är min hjärna/kropp helt galen å gör va den vill eller så är jag kanske gravid?
Snälla skriv om ni känner igen er!
MVH en förvirrad kvinna