Torka fötterna vid ingång?
Försöker lära barnen att torka fötterna på torkmattan utanför, innan de går in på hallmattan hemma. Skolan har inget utanför, man kliver in på mattan där barnen klär om. Det borde vara samma som hemma?
Försöker lära barnen att torka fötterna på torkmattan utanför, innan de går in på hallmattan hemma. Skolan har inget utanför, man kliver in på mattan där barnen klär om. Det borde vara samma som hemma?
Ok jag förklarar varför: de måste lära sig att alla platser är olika. Typ. Kanske.
Nej, jag tycker det är den som städar som får bedöma om de vill ha en matta utanför. Finns det en tycker jag däremot att den ska användas.
Det är väl upp till var och en. Jag har ingen matta utanför, funkar alldeles utmärkt.
Flerfamiljshus brukar ha det i porten och vi i villa har det, många har en utanför och en innanför.