• Friherren

Torka fötterna vid ingång?

Försöker lära barnen att torka fötterna på torkmattan utanför, innan de går in på hallmattan hemma. Skolan har inget utanför, man kliver in på mattan där barnen klär om. Det borde vara samma som hemma?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Torka fötterna vid ingång?
  • StevenDiese

Ok jag förklarar varför: de måste lära sig att alla platser är olika. Typ. Kanske.

• Friherren
    StevenDiese skrev 2014-11-24 19:47:06 följande:
    Ok jag förklarar varför: de måste lära sig att alla platser är olika. Typ. Kanske.
    Men problemet är även för oss vuxna när barnen hämtas att vi inte heller kan. Jag tänkte förslå att de börjar även där. Att inte dra in skiten hör till god uppfostran och gäller överallt.
  • Mrs Green

Nej, jag tycker det är den som städar som får bedöma om de vill ha en matta utanför. Finns det en tycker jag däremot att den ska användas. 

• Friherren
    Mrs Green skrev 2014-11-24 21:15:58 följande:
    Nej, jag tycker det är den som städar som får bedöma om de vill ha en matta utanför. Finns det en tycker jag däremot att den ska användas. 
    Skolans städare har knappast något att säga till om, ifall dom ens kan svenska av de jag sett och hört.
  • AstridH

Det är väl upp till var och en. Jag har ingen matta utanför, funkar alldeles utmärkt.

• Dixie
    Friherren skrev 2014-11-24 19:43:22 följande:

Försöker lära barnen att torka fötterna på torkmattan utanför, innan de går in på hallmattan hemma. Skolan har inget utanför, man kliver in på mattan där barnen klär om. Det borde vara samma som hemma?

Har alla på skolan en "torkmatta" där hemma? Annars blir det ju jätteförvirrat för dessa barn, de kanske inte vet hur de ska göra!?

Ni bör nog ha en omröstning i skolan, så alla har exakt likadant hemma som i skolan!
  • Friherren

Flerfamiljshus brukar ha det i porten och vi i villa har det, många har en utanför och en innanför. 

Svar på tråden Torka fötterna vid ingång?