Köpa hus
Är i tankar om att köpa hus.
Var på visning i dag på ett hus vi blev mkt intresserade av. Just detta hus har varit till försäljning länge, byggt -07 och ägs av byggherren som under dessa år hyrt ut men vill nu sälja alla sina fastigheter pga ålder. Att huset är svårsålt beror på att det nästan inte finns någon tomt men passar oss bra.
Nu till frågan : huset har vattenburen el / elpanna och enligt mäklaren är det billigt i drift men jag har ju alltid lärt mig att det är det dyraste sättet att värma ett hus och vill höra med er som just har denna uppvärmningskälla - vad kostar det egentligen.
Huset är som sagt bara 7 år, treglas fönster och välisolerat, i 2 plan utan källare och på 130 kvm.
Huset kostar 2.375.000 men vi tänker lägga ett bud på 2.150.000 då det varit till försäljning länge. Det finns pantbrev på 2 miljoner - är det bra eller dåligt?
Kommer att sätta ca 500.000 i huset och som jag ser kommer vi att bo ganska billigt OM det inte kostar skjortan att värma.
Ska tillägga att vi är 2 vuxna utan barn i hushållet och vi kommer inte att bli fler .
Tacksam för lite input....