Ont i magen v.33
Hej,
Jag har så hemskt ont i magen och är i början av vecka 33.
Jag har haft ont i magen ganska ofta under den här graviditeten men sista månaden har det börjat göra mer och mer ont. Främst gör det ont uppe på magen, det brukar komma när halva dagen har gått men nu har det börja komma tidigare på dagen. Har ett stillasittande jobb.
Jag var på förlossningsakuten för en vecka sedan eftersom de ville utesluta havandeskapsförgiftning och så kolla att barnet var okej. De hittade inga fel. Möjligtvis att barnet ligger och trycker där det gör ont.
Nu har jag jätteont nere under magen. Började igår och höll mig vaken större delen av natten. Det gör mindre ont nu men gör ändå väldigt ont.
Jag har tidigare tagit upp det med barnmorskan men hon ville bara att jag skulle kissa för att utesluta urinvägsinfektion. Jag försökte få svar på odlingen om det var något men fick inget gehör. Så jag antar att det inte var det (trodde aldrig det heller).
Det känns bara så hopplöst, vet inte vart jag ska vända mig, vill inte ringa 1177 el förlossningsakuten och sitta där i sex timmar för att sedan åka hem utan svar men ändå ont.. Jag är dålig på att stå på mig och just nu känns det bara jobbigt att kontakta vården :(
Är det någon som känner ontet eller har nån erfarenhet att dela med sig av?