• Emsannn

Havandeskapspenning förskollärare?

Hej!

Jag arbetar som förskollärare och är gravid i v 31. Börjar få riktigt tungt att fixa jobbet nu då jag har foglossning och ont i kroppen överlag. Har hört att det är svårt att få havandeskapspenning just som förskollärare men också att en del lyckas. Tänkte att jag skulle ansöka men funderar lite över den arbetsbeskrivning jag ska göra över en vanlig dag. Är det någon som fått igenom sin ansökan som har lite tips på hur man kan skriva? Hur mycket ska man ta med och är det så att man måste överdriva för att ens ha en chans att få ja?

• Svar på tråden Havandeskapspenning förskollärare?
  • Knäcken

Är det tyvärr inte lite för sent att ansöka om det nu, när du redan är i vecka 31. Fkassan har en månads handläggningstid och du får inte havandeskap för de två sista veckorna av graviditeten.

Men vill du ändå söka så tror jag inte att det är några problem. Jag är fsk lärare och fick igenom min i maj i år. Beskrev helt enkelt hur en vanlig dag ser ut, och alla, alla sysslor som görs.

Tänk på att skriva om alla de gånger du är själv i barngrupp, lyft av stolar, av- påklädning, blöjbyten. Den psykiska stressen mm mm

• maddisz

Hej. Jag är barnskötare och fick igenom min ansökan. Håller med Knäcken, skriv så detaljerat du kan hur din dag ser ut med lyft, bjöningar osv.

De på min arbetsplats som skrivit detaljerat har fått sina godkända. Kan utan problem bli ca 4 sidor..

Svar på tråden Havandeskapspenning förskollärare?