• Lucky09

Vegetarisk mat att bjuda på.

Jag är vegetarian och fyller snart år. Ska ställa till med lite födelsedagsfest med mina närmaste vänner och funderar på att bjuda på någon mat men jag vet inte vad?? Har ni några tips?? Enkelt, gott och festligt.

Alla tips uppskattas!! :)

• Svar på tråden Vegetarisk mat att bjuda på.
  • StevenDiese
    Lucky09 skrev 2014-11-22 02:07:31 följande:

Jag är vegetarian och fyller snart år. Ska ställa till med lite födelsedagsfest med mina närmaste vänner och funderar på att bjuda på någon mat men jag vet inte vad?? Har ni några tips?? Enkelt, gott och festligt.

Alla tips uppskattas!! :)

Huevos rancheros e gött! Kan bli kladdigt dock.

Grattis!
  • Tow2Mater

Massor av vin, sprit och öl; så märker de inte att köttet saknas ;) Servera allt med guaccamole, salsa och nachochips till förrätt.

• Anonym (Okej)

Du bör absolut se till att ha någon kötträtt med på menyn, för att visa respekt för dina köttätande vänner. Just saying! Annars är du den största hycklaren som existerar på denna jord.

• elefantis

Tycker inte alls att du borde ha kött på menyn, ingen dör av att äta vegetariskt. Du kan göra lite olika pajer som är vegetariska med nån god sallad till.

• StevenDiese
    Anonym (Okej) skrev 2014-11-22 04:25:14 följande:

Du bör absolut se till att ha någon kötträtt med på menyn, för att visa respekt för dina köttätande vänner. Just saying! Annars är du den största hycklaren som existerar på denna jord.

Borde det inte vara mer hyckleri att som vegetarian ha en kötträtt med?
  • Lucky09
    Anonym (Okej) skrev 2014-11-22 04:25:14 följande:

Mina vänner tycker vegetariskt är gott och klarar sig utan kött en kväll :) Förstår inte varför jag skulle vara en hycklare för det?
  • GrönaDruvan
    elefantis skrev 2014-11-22 06:21:07 följande:

Tycker inte alls att du borde ha kött på menyn, ingen dör av att äta vegetariskt. Du kan göra lite olika pajer som är vegetariska med nån god sallad till.

Haha...du skämtar va?

Tror nog inte någon skulle dö av att undvika kött en kväll. Kan snarare vara kul att prova nåt nytt. Man ska väl vara tacksam att det bjuds överhuvudtaget!
  • GrönaDruvan

Är du bara vegetarian så kan du ju bjuda på kex, ost , frukt och lite plockmat. Det brukar ju vara uppskattat och gott!

• elefantis
    GrönaDruvan skrev 2014-11-22 12:59:55 följande:

Är du bara vegetarian så kan du ju bjuda på kex, ost , frukt och lite plockmat. Det brukar ju vara uppskattat och gott!

Fast vad tycker du jag skämtar om när vi verkar tycka samma sak?
Svar på tråden Vegetarisk mat att bjuda på.