• Susse

Flaskmatning

Hej!
    Jag har en liten knodd som är strax över 2 månader. Jag har ammat lite grann och kompletterat med mjölkersättning. Sedan några dagar tillbaka äter han bara mjölkersättning vilket fungerar bra. Det enda problemet är att han äter så girigt att jag måste bromsa honom och ta ut flaskan med jämna mellanrum annars kräks han massor. Men han blir jättearg och skriker förtvivlat så fort jag tar ut flaskan. Inte så kul för knodden och heller inte så kul för de övriga i familjen som vaknar mitt i natten av vrålen. Någon som har tips på vad man kan göra? Tacksam för tips!

• Svar på tråden Flaskmatning
  • Voodoodoll

Flaska med mer motstånd; att det inte kommer lika mycket är det jag kan komma på. Medelas flaskor är ju tex gjorda för att efterlikna amning, så de bör de ju inte komma lika "lätt" ur.

• Litet My

Vad har du gör flaska? Det finns flaskor som mer skall likna ammning och som är "trögare" så att säga.

• Susse

Jag har en Esska anti kolik och nappen har deras minsta hål som är anpassat för tex ersättning.
    Men hålet är kanske inte tillräckligt litet helt enkelt.

• lovislilly

Dr brown flaska med minsta nappen, då kan dom inte vräka i sig. Hade precis samma problem med min tjej & ångrar inte en sekund att jag provade dr Brown!

• Susse

Tack för era svar! Såg att de har dr Brown på apoteket här! :) Ska absolut prova!

• lovislilly
    Susse skrev 2014-11-22 14:30:46 följande:

Tack för era svar! Såg att de har dr Brown på apoteket här! :) Ska absolut prova!

Hur har det gått ? :)
  • Susse

Jo, två Dr Brown flaskor är inköpta och jag använder "nappen" med det minsta hålet och det funkar jättebra. Jag får fortfarande "bromsa" min pojke när han äter några gånger och ta bort flaskan men det är inte alls som tidigare. Så absolut, det funkar bra!! Såå tacksam för tipset!!

Svar på tråden Flaskmatning