• Tom Araya

Islamist gör avbön och berättar sanningen

Minns ni Muhammed-karikatyrerna i Danmark och allt rabalder runt omkring?
    Ahmed Akkari som var en av de som spred detta i världen (främst ME) och under våren släppte han en bok om detta ("Min afsked med Islamismen", se länk nedan), där han 8 år senare gör avbön från Islamismen och avslöjar hur det gick till när nyheten om de danska karikatyrerna på Muhammed spreds.
    Extra intressant är att läsa om hur starkt stöd dessa organisationer har hos svensk socialdemokrati, hur mycket utrymme de fick i svensk media och hur organisationerna undgått granskning och kritik.

Från SvD 4/5 2014:
    ----------------------------------------------------------------------------------

Ett avsked till islamismen

"Det har gått åtta år sedan Mohammedkarikatyrerna. I dagarna utkom Ahmed Akkari, en av de drivande personerna bakom krisen, med boken ?Min afsked med islamismen?. Akkari var 2005 en av de islamister som agiterade mot Jyllands-Posten. Denna bok är hans avbön och har fått stor uppmärksamhet i Danmark och Norge."
    ----------------------------------------------------------------------------------

Läs mer:
    mobil.svd.se/opinion/ett-avsked-till-islamismen_svd-3523230

www.adlibris.com/se/bok/min-afsked-med-islamismen-9788771378030

www.adlibris.com/no/product.aspx

en.wikipedia.org/wiki/Ahmed_Akkari

sv.wikipedia.org/wiki/Muhammedbilderna_i_Jyllands-Posten
    -------------------------------------------------------------------------------------

Denna tråds syfte är att sprida information om denna historias fortsättning i och med ovan länkade bok och att belysa hur svensk media och svenska politiker visar sitt stöd för den propagandaspridning som dessa Islamister tog sig för, utan att ifrågasätta eller granska de organisationer som säger sig företräda muslimer i Sverige, Danmark och i världen.

• Svar på tråden Islamist gör avbön och berättar sanningen
  • Tom Araya
    Mehmet Kaplan på främjanderesa till Turkiet

Bostads- och stadsutvecklingsminister Mehmet Kaplan reser till Ankara och Istanbul den 17-20 november. Ett flertal besök på såväl bostad- stadsutveckling, - som it-sidan står på programmet.

www.regeringen.se/sb/d/18661/a/250025&utm_medium=RSS&utm_campaign=Pressmeddelanden+fr%C3%A5n+regeringen.se

Anklagar Kaplan för islamistisk agenda

www.expressen.se/nyheter/val2014/anklagar-kaplan-for-islamistisk-agenda/

• Rataxes
    Tom Araya skrev 2014-11-19 06:13:24 följande:
    Mehmet Kaplan på främjanderesa till Turkiet

Bostads- och stadsutvecklingsminister Mehmet Kaplan reser till Ankara och Istanbul den 17-20 november. Ett flertal besök på såväl bostad- stadsutveckling, - som it-sidan står på programmet.

www.regeringen.se/sb/d/18661/a/250025&utm_medium=RSS&utm_campaign=Pressmeddelanden+fr%C3%A5n+regeringen.se

Anklagar Kaplan för islamistisk agenda

www.expressen.se/nyheter/val2014/anklagar-kaplan-for-islamistisk-agenda/

Då ska väl fanskapet börja lobba för ett turkiskt medlemsskap i EU också...

Jag måste säga att det är få som lyckats få mig så irriterad som denne fullblodsidiot. Att påstå att IS-terroristerna är som de svenska frivilliga i Vinterkriget är som att pissa på de frivilligas gravar...
    Genom att jag har en finsk förälder som växte upp under WW2, vars äldre syskon och far och morbröder deltog i och i några fall stupade i både vinterkrig och fortsättningskrig så pissar han på dem också.
    Hade idioten haft någon enda hjärncell kvar hade han tömt sitt skrivbord och flyttat någonstans där de gillar islamister som honom.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Islamist gör avbön och berättar sanningen