Islamist gör avbön och berättar sanningen
Minns ni Muhammed-karikatyrerna i Danmark och allt rabalder runt omkring?
Ahmed Akkari som var en av de som spred detta i världen (främst ME) och under våren släppte han en bok om detta ("Min afsked med Islamismen", se länk nedan), där han 8 år senare gör avbön från Islamismen och avslöjar hur det gick till när nyheten om de danska karikatyrerna på Muhammed spreds.
Extra intressant är att läsa om hur starkt stöd dessa organisationer har hos svensk socialdemokrati, hur mycket utrymme de fick i svensk media och hur organisationerna undgått granskning och kritik.
Från SvD 4/5 2014:
----------------------------------------------------------------------------------
Ett avsked till islamismen
"Det har gått åtta år sedan Mohammedkarikatyrerna. I dagarna utkom Ahmed Akkari, en av de drivande personerna bakom krisen, med boken ?Min afsked med islamismen?. Akkari var 2005 en av de islamister som agiterade mot Jyllands-Posten. Denna bok är hans avbön och har fått stor uppmärksamhet i Danmark och Norge."
----------------------------------------------------------------------------------
Läs mer:
mobil.svd.se/opinion/ett-avsked-till-islamismen_svd-3523230
www.adlibris.com/se/bok/min-afsked-med-islamismen-9788771378030
www.adlibris.com/no/product.aspx
en.wikipedia.org/wiki/Ahmed_Akkari
sv.wikipedia.org/wiki/Muhammedbilderna_i_Jyllands-Posten
-------------------------------------------------------------------------------------
Denna tråds syfte är att sprida information om denna historias fortsättning i och med ovan länkade bok och att belysa hur svensk media och svenska politiker visar sitt stöd för den propagandaspridning som dessa Islamister tog sig för, utan att ifrågasätta eller granska de organisationer som säger sig företräda muslimer i Sverige, Danmark och i världen.