• coldheartgirl

Är det meningen att jag ska vara ensam hela livet?

Hej! Jag skulle uppskatta alla som tog sig tid för att hjälpa mig Skäms
    Jag är en tjej på 17 och ett halvt år. Jag har alltid varit social och har ett ganska bra liv. Mycket bra vänner och skolan fungerar fint.
    Jag förlorade oskulden som 14 åring och har båda haft långa och korta förhållanden där jag trivts. 
    Men jag har aldrig varit kär, inte det minsta. Jag har känt attraktion till killar och så har jag gillat dem som person men inget mer. Har aldrig känt fjärilar i magen som vännerna pratar om. Jag har aldrig varit kär eller blivit sårad av en kille. Jag tror att jag inte har något hjärta eller att det är något fel på mig. Alla säger: oroa dig inte det kommer snart (känslorna) men det gör de aldrig. 18 år utan kärlek är en lång tid och jag vill inte att den ska bli längre.Tänk om jag aldrig blir kär, aldrig får vara med någon jag han känslor för, någon jag älskar. Vill inte leva ett kärlekslöst liv. Det underliga är att jag är en ganska känslofull person men inte när det gäller den äkta kärleken. (Nej jag är inte lesbisk) 
    Ni kanske tänker att jag inte träffat rätt kille? Det har jag, jag har träffat min dröm kille, allt jag någonsin skulle kunna drömma om, men jag blir inte kär ändå.
    Han tar alltid insiativet, är sportig och vältränad, lång, brunt hår och fina ögon. Gudomligt leende, rolig charmig, vild i sängen, ger min massa saker hela tiden, han älskar mig verkligen och han är så sjukt perfekt och fin!
    När jag tittar på honom så får jag ändå inga känslor eller något pirr i magen. Vill bara bli kär i honom, så att jag kan bli lycklig någon gång.
    Känns elakt mot honom att jag inte känner samma sak. Vill känna samma sak men det är typ omöjligt. Har nog ett svart hål i själen eller något.
    Om ni säger vänta lite du ska ju inte vara med någon ni inte älskar! då kommer jag vara ensam hela livet och det vill jag inte, vill ju bara ha lite kärlek!

HJÄLP SNÄLLA!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Är det meningen att jag ska vara ensam hela livet?
  • Pillare

Oj kära du, då är bara 17 år! Ge det tid.

Om du inte är kär i honom är du inte kär i honom. Men älskar du honom? Gillar honom kanske?

Det ska nog funka för dig i framtiden, du behöver verkligen inte oroa dig för det nu. Du ska nog hitta 'Mr. Right' nån gång.

• zemer

En kille är inte den rätta bara för att han allmänt är perfekt. Han måste vara perfekt för dig och när man är 17 år så vet man varken vad man vill ha eller behöver i en partner.

Så många gånger som jag trott att jag vart kär och det var den rätta när jag växte upp. Men inte fören jag träffade min man visste jag vad kärlek var på riktigt.

Det kommer. Oroa dig inte. Stressa inte.

• Anonym (Steffen)

Jag har samma erfarenheter som dig. Då och då funderar jag på det och tycker att det är lite synd men det är som det är tänker jag. /man, 27 år.

• Centurione

Eftersom du är bara 17 år så bör du ju inte binda dig ändå, kär eller inte. Du kan ju vara tillsammans med den här killen ändå - fortsätta som hittills. Så länge ni båda vill. 

Att hitta en besvarad kärlek är inte lätt!!! Men jag undrar lite: har du aldrig varit kär på avstånd heller, alltså? I någon snygg ung lärare,  eller en skådespelare, sångare eller annan kändis? Om du inte har det så är det lite ovanligt, i din ålder - men det kan fortfarande komma.

Annars kan det vara så, att du är en av de få som aldrig kan bli förälskad/kär. Jag har en väninna som är så. Hon är medelålders nu och har aldrig varit kär eller förälskad. Hon kan inte förstå vad vi andra talar om. Hon har valt att leva ensam, men det måste man ju inte göra för det. Jättemånga människor som KAN bli kära lyckas aldrig få till en ömsesidig kärlek ändå, och det är vanligt att de ändå gifter sig med någon som vill ha DOM. Precis som ett arrangerat äktenskap i andra länder, alltså, och sådana kan också bli förvånansvärt lyckliga. 

Kommer förresten ihåg att Astrid Lindgren berättade i en intervju också, att hon aldrig hade varit kär. Att hon försökt klämma fram det, men aldrig lyckats... Kanske blev hon kvar i barndomen i vissa avseenden, trots män och barn?

Svar på tråden Är det meningen att jag ska vara ensam hela livet?