10 mån vägrar dricka - TIPS?
Lilltjejen vägrar dricka (precis som sin syster... historien upprepar sig).
Har provat alla sorters flaskor, kopp, mugg m.m. men hon fäktar med armarna och vänder bort huvudet. Har provat vatten, ersättning, vanlig mjölk, grädde, juice... Hon är en rätt liten tjej som vill äta själv (äter inte pure) och eftersom hon inte dricker tillräckligt så blir hon rejält förstoppad (bajsar stenkulor, gråter och svettas när det är dags och blir helt slut när det är klart).
Jag försöker ge henne lättkokade päron, persika osv. men är lite försiktig med att ge henne för mycket fibrer eftersom dessa behöver och binder vatten - för mycket fibrer och för lite vätska bidrar till förstoppning.
Hon ammar väldigt lite, 2 ggr/dygn och jag tror inte hon får i sig speciellt mycket, kanske 1-2dl max.
Har du också haft ngn som vägrat dricka tills ni hittade en lösning? Vad gjorde ni?
Hennes syster var likadan, grät varje ggn hon basjade tills hon blev 3 år och man kunde förklara för henne att hon behöver dricka. Jag själv är ytterst sällan törstig, det kanske är samma för tjejerna - att dom inte blir törstiga?