• 88Malin

Min mamma är död.

Min mamma dog plötsligt för lite mer än 2 veckor sen. Hur faaan överlever man något sånt här? Finns det någon som varit med om något liknande som vill dela med sig? Har sån jävla panik...

• Svar på tråden Min mamma är död.
  • slätstruket

Beklagar verkligen sorgen

Min mamma dog hastigt och oväntat för några år sedan. I början var chocken och smärtan så intensiv att jag inte visste hur jag skulle ta mig igenom det. Jag hade då en 1.5-åring som i sin tur behövde mig och det var den största anledningen till att jag höll mig flytande.

Tiden är det enda som jag tycker har hjälpt. Med tiden blev det lättare att andas och de allra värsta panikkänslorna mattades av. Idag kan jag både prata om henne och skratta åt gamla minnen. Tiden har hjälpt mig med det.

Skickar en kram till dig!

• nadia27

Hej 
    Min mamma gick bort när jag gick i 6:an, helt oväntat. Man överlever men det går inte en dag utan att man tänker på henne. 
    Men man måste tänka att man inte får gräva ner sig, samtidigt måste man tillåta sig att vara ledsen. Det kommer alltid dyka upp tillfällen i livet då man verkligen saknar sin mamma extra mycket, exempelvis om man ska ha barn eller något annat stort i livet som man vill dela med sig.

Du får gärna skicka meddelande om du vill.

Kram

Svar på tråden Min mamma är död.