• Ferr

Maldiverna

Hej

Någon som rest till Maldiverna? Har ni åkt med charter eller bokat själva? Finns flera resor med ving osv men frågan är om det är billigare att boka själv. Vad tyckte ni som har varit där om stället?

Många frågor ...

• Svar på tråden Maldiverna
  • The Fugly

Skulle tippa på att charter är billigare. Maldiverna i sig är fantastiskt, i synnerhet om man gillar att dyka/snorkla.

• Ferr

Har du varit där själv? Känns som en lyxresa för det kostar så otroligt mycket. Blir ev en överraskningsresa till min man som fyller 40. Måste spara som en tok.

• The Fugly
    Ferr skrev 2014-11-17 09:21:48 följande:

Har du varit där själv? Känns som en lyxresa för det kostar så otroligt mycket. Blir ev en överraskningsresa till min man som fyller 40. Måste spara som en tok.

Ja, två ggr. En gång när resorten på Kuredu var under uppbyggnad och därför överkomligt i pris (det är någon av de svenska charterföretagen som åker dit nu) och en gång på smekmånad. Älskar Maldiverna och kommer säkert åka tillbaka med charter någon gång.
  • Ferr

Tack för svar! Är det värt pengarna? Räknar med att en resa kommer att landa på ca 40-45.000 med flygtransfer osv. Då är det ändå bara 1 veckas semester.

• The Fugly
    Ferr skrev 2014-11-17 10:35:04 följande:

Tack för svar! Är det värt pengarna? Räknar med att en resa kommer att landa på ca 40-45.000 med flygtransfer osv. Då är det ändå bara 1 veckas semester.

Det beror kanske på vad man är ute efter. Vita stränder, avslappning och dykning/snorkling? Då är det ett bra resmål. Vilken ö har du tittat på? Jag vill gärna ha revet nära så man kan simma ut själv utan att vara beroende av båt. Sen är det en rätt lång resa så jag skulle vilja ha minst en vecka på plats men helst tio dagar då man kanske inte är på topp första dygnet.

Jag kände att jag hade hamnat i paradiset och vill som sagt tillbaka. Hur mycket jag skulle vara villig att betala beror på boendet och närhet till revet.
  • Ferr

Tack för info. Vi har bara 1 vecka på oss så nu blir det ett annat resmål. Känns som att man vill vara där mer än 1 vecka. Blir till att spara en del. Tack!

Svar på tråden Maldiverna