• lalilo

Barn som inte kryper

Hej! Jag undrar om ni som har barn som inte kryper har gjort kejsarsnitt. De barn som jag vet som inte kryper är födda med kejsarsnitt, även mitt barn och jag börjar undra om det har något samband.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-16 22:47
    Med barn som inte kryper menar jag barn som hoppar över att krypa. Mitt barn är snart 1 år och kryper inte, kan knappt stå på alla fyra, kan inte åla sig eller knappt vända på sig. Lägger man honom på mage kommer han ingenstans. Han hoppar fram på rumpan när han sitter.

• Svar på tråden Barn som inte kryper
  • 040kille

Grabben förlöstes med kejsarsnitt och han kröp faktiskt inte heller. Där är kanske något samband. Men han krälade sig fram i stället och rätt vad det var gick han.

Har hört en annan teori om barn som då har förlöst med kejsarsnitt. De är krångligare med maten, ungefär 35% av vad som låg på tallriken sopar man upp från golvet.

Det som kallas ödet är bara konsekvenserna av ens egen dumhet
  • idis78

Äldsta är född med akut snitt. Kröp som en tok från ca 9 månader.

• 2pågar

Alla mina 3 barn är födda med snitt, den äldsta kröp när han var 8 månader :)

Den mellersta kröp när han var 7 månader och den ungata började krypa och gå efter möbler redan vi 5-6 månader ! :)

• sextiotalist

Mitt barn är född med KS, kröp, sambons äldsta är född med KS, kröp. De jag vet som inte har krupit är inte födda med KS

• minerva123

Min syster kröp aldrig och hon är inte född med snitt. Min son kom däremot ut med snitt och han kröp på sin 7-månadersdag. Jag tror inte det finns något samband.

• tomsfru

min dotter föddes med akut snitt och vände sig helt runt vid fem mån, satt vid 5,5 mån utan stöd, kröp strax innan 8 mån och gick vid ett år så helt "normal" liten tjej.
    tror inte det finns samband såhär på rak arm iaf. vet t. ex. att min man föddes vaginalt o kröp aldrig, utan hoppade fram på rumpan tills han reste på sig.

• Bambi81

Båda mina barn är födda vaginalt och ingen av dem har krupit. De har varit rumphoppare båda två ;)

Svar på tråden Barn som inte kryper