• Anonym (Kur)

Tingsrätten, mina chanser?

en liten konstig fråga, hoppas någon svarar?!

Jag har lämnat min man efter 6 år lång äktenskap där misshandel förekommit och lämnat in skilsmässoansökningar med ensam vårdnad över våra gemensam barn.

Jag har 3 barn med honom. Jag har idag anmält honom för kvinnomisshandel, som går under Grov kvinnofridskränkning. För två år sedan var jag beredd att anmäla och lämna honom och åkte in på sjukhus efter en misshandel, läkaren tog bilder och journalanteckningar angående misshandlat, och jag ångrade mig och anmälde inte honom och stannade kvar i äktenskapet.

Idag har jag tagit ut mina journal anteckningar och bilder och har de som bevis att han systematiskt slagit mig i vårt 6års äktenskap. Barnen som är 2 år, 3år och 6år har vart vittnen för misshandeln som skett.

hur stor chans är att han förlorar vårdnaden i en vårdnadstvist om barnen där jag yrkar på ensam vårdnad?

• Svar på tråden Tingsrätten, mina chanser?
  • Anonym (Z)

Man kan bara spekulera i det här, men till sist så handlar det om vad som kommer komma fram vid den muntliga förhandlingen och på vilket sätt han är en dålig vårdnadshavare

• Anonym (Kur)

samarbetssvårigheter samt att han är  för aggressiv person.

• Anonym (Z)
    Anonym (Kur) skrev 2014-11-16 22:03:37 följande:

samarbetssvårigheter samt att han är  för aggressiv person.

Återigen det går bara att spekulera för allt beror ändå på vad som kommer fram på den muntliga förhandlingen och varför han är en dålig vårdnadshavare.

Jag ser vad du skriver men för att få en helhetsbedömning bör båda sidor uttala sig med bevismaterial samt vittnen
Svar på tråden Tingsrätten, mina chanser?