uppgiven
Hej!! Vi har inte skyddat oss på över 5 år. Ännu ingen graviditet. Gått på utredning och kommit fram till att det är inget fel på min man, jag har troligtvis pcos och vi behöver hjälp. Har provat pergotime x antal gånger, vi fick remiss skickat till Linköping för att gå vidare och få hjälp. Då tycker läkarn att vi ska göra fler försök med pergotime. Vi skulle göra tre försök. Första försöket kände jag massa saker som jag aldrig kännt innan och är hundra på att jag T.om fick nid blödning. Det gick nån vecka till o det lixom malde i magen o jag tänkte nu jäklar har det hänt! Sen kom mensen o alla symtom försvann, var såå öm i brösten bl.a. vi bröt ihop totalt. Sen två dagar senare får vi veta via sms att min mans syster är gravid med deras tredje barn (vi försökt sen innan dom fick första barnet). Vi hade svårt att känna glädje för dom och även fler vänner som meddelat till höger o vänster att dom ska ha barn. Vi gav oss på ett nytt försök direkt men det blev halvhjärtat bara och resulterade inte i något. Sen gick det bara utför och det resulterade i att jag mådde så dåligt och blev även sjukskriven från jobbet. Sen blev det sommar o semestertider. Nu till hösten ett år efter att vi var i Linköping har jag tagit kontakt igen och vi tagit provet och en ny remiss är ivägskickad. Men ett problem är min vikt. Jag gick ner 7 kg förra året inför besöket i Linköping o trodde att nu kör vi. Men sen vid sjukskrivningen och fram så ökade jag i vikt igen. Nu kämpar jag o har nu 4 kg till målvakt som dom vill ha mig på. Men känns så tungt och jag undrar om det är nån i samma sits? Jag behöver hjälp o stöttning av nån i samma situation. //Luddelina
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-16 18:53
Målvikt ska det stå, inte målvakt : )