• Anonym (Anonym)

Hugg i Livmoder

Hej!
    Jag har en mycket oregelbunden mens, med en cykel som varierar mellan tre och åtta veckor mellan blödningarna. Min sambo och jag försöker få barn och har försökt flera månader, eftersom det är svårt att veta när det är ägglossning har vi samlag ofta för att inte missa något.

Jag hade en liten mensliknande blödning 14-19 oktober, på morgonen den 9 november kände jag att det högg till i livmodern (stark smärta som om hela livmodern drog ihop sig under några sekunder) 3 gånger under förmiddagen, och sedan hade jag molvärk hela dagen. Samma sak dagen efter men då högg det bara en gång på förmiddagen och sedan molvärk hela dagen. Den 11 hade jag bara molvärk, inget hugg. Under den 10:e och 11:e hade jag även en liten rosa blödning, mest lite rosa på papperet när jag torkade mig(inte varje gång). Efter detta har jag inte känt så mycket, någon gång tycker jag att det spänner lite i livmodern, men känner att det lika gärna kan vara inbillning då man så gärna vill känna något. Idag 16/11, en vecka efter första hugget, gjorde jag ett graviditetstest och det var negativt.

Vad var huggen? Har de något med graviditet att göra? Kan jag ha fått tidigt missfall? Kan jag ha testat för tidigt? Eller hade huggen ingenting med att vi försöker få barn att göra? Frågorna är många när man hoppas och längtar.

• Svar på tråden Hugg i Livmoder
  • Anonym (Anonym)

Kan tillägga att jag på kvällen den 16:e fick molande värk och en blödning som jag tolkade som att mensen kommit, men ingen blödning under natten och bara väldigt lite nu på förmiddagen den 17:e

Svar på tråden Hugg i Livmoder