• Freedom86

Biverkningar på Pergotime

Hej!

Sedan 2012 har jag och min sambo försökt få barn, har testat både enkel, dubbel samt trippel kur Pergo. Den enda gången jag svarat på behandling var vid trippel kur. Men jag får hemska biverkning så som synrubbingar, humör svängningar, svettningar osv.
    En annan jobbigt sak är att jag fått en oro och ångest som eskalerat...
    Har tom börjat känna osäker och misstro mot min sambo. Han förtjänar inte bli bemött så, men jag har så svårt att kontrollera mina känslor.

Blir så arg och besviken på mig själv, för jag vill verkligen inte uppfattas som en sån människa.

Vill inte må så mer, men önskar inget hellre än att få ett barn.
    Fler som upplever samma, skriv. Längtan efter barn är enorm men detta är ohållbart. // Ledsen tjaj

• Svar på tråden Biverkningar på Pergotime
  • Dreamis

Du är inte ensam om humörsvängningar!
    Jag gick på kuren i tre år sedan säger läkaren. " Du, i din ålder är det i princip omöjligt att bli gravid på pergotime".
    Då hade nästan pergotimet förstört förhållandet mellan mig o dottern, min självkänsla var i botten och hade gått kraftigt upp i vikt. På en del funkar det men inte alla. Bitterheten när läkaren säger något sådant där, blev också för mycket.
    Det har tagit mig flera år att repa mig hyfsat ifrån det!

• Snobi

Jag är bara inne på min andra kur men jag känner av betydligt mer psykiska biverkningar den här gången. Förra månaden kändes det åtminstone som att det fanns hopp, men inte nu. Är övertygad om att det är kört på barnfronten. Igår var jag även övertygad om att jag kommer bli sjukskriven från mitt jobb som jag inte ville gå till (mycket pga att min favoritkollega ska sluta = separationsångest) och att mina kompisar som bjudit hem mig på middag inte ville träffa mig egentligen. Grät hejdlöst hela dagen innan jag väl tog mig iväg, men det blev en riktigt trevlig kväll och idag mår jag mycket bättre. Hade jag inte haft en stöttande sambo hade jag nog stannat i sängen igår. Känns bara inte rimligt att han ska behöva ta hand om mig på det här sättet (har haft gråtattacker i två-tre veckor nu). Funderar verkligen på om det är värt att ta den tredje kuren sen..

• Freedom86

Tack för era ord! Känner mig ensam och vill bara hitta mig själv igen :(
    Ska tagit en dubbel kur denna månaden, utan reaktion. Så nu blir det trippel nästa månad. Det är bara att stå ut, Ken är rädd för att min sambo ska tröttna på mitt dåliga humör :(då får jag ännu mer panik ångest, o är rädd för att bli lämnad, fast innerst inne vet jag att han rider ut stormen  med mig.. hatar att känna såhär
    Vill ha ett plus nu!!!  

Svar på tråden Biverkningar på Pergotime