• MiaaLisa

Sluta nattamma och samsova?

Jag behöver lite tips om hur man kan göra för att milt sluta samsova och nattamma min lilla flicka som nu är 9månader. Ammar inget på dagen och kan lätt få henne att ta tupplur genom att lägga henne i vagnen och vagga. På natten är det dock helt omöjligt. Hon vill bara ligga med oss i sängen och snutta. Det har fungerat helt ok, men nu har tänderna kommit! Hjälp och tips tack!

• Svar på tråden Sluta nattamma och samsova?
  • Flickan och kråkan

Båda sakerna på en gång....i separationsfasen....låter tufft. Jag hade valt att fokusera på en sak = nattamningen.

• Alexi

Varför kan ni inte fortsätta samsova? När jag slutade nattamma tog jag kampen första/andra natten, sen fick sonen börja sova med min man. 

• Natulcien

Jag håller med föregående om att det låter som en dålig idé att ta bort alltihop på en gång när hon är mitt i separationsfasen.
    Jag skulle försöka få bort nattätandet, men låta henne behålla närheten och tryggheten som samsovningen ger.

• MiaaLisa

Vi kan absolut fortsätta samsova, det är ju bara mysigt! Men har ni några konkreta tips på hur vi ska gå tillväga för att sluta med amningen då? Hon blir så irriterad när hon ligger nära men inte får snutta...

• ylva12

Jag bytte ut amningen mot välling, och senare vällingen mot vatten. Tog inte många dagar för sonen att acceptera. Samsover gör vi fortfarande och hoppas göra det i några år till????.

Svar på tråden Sluta nattamma och samsova?