• babylove78

Vecka 16 och sammandragningar. Normalt ?

Hej alla,

Är i vecka 16 och märkt att magen är ofta hård och länge. Står rakt ut och hård som en fotboll! Speciellt blir det så på jobbet där det är väldigt stressigt. Blir även väldigt hård efter jag ätit. Även märkt att det inte ens lugnar ner sig över natten. I mellan åt slappnar magen av men så fort jag är igång eller äter så blir den hård igen. Har inte ont i samband med detta.

Ringt barnmorskan och fått läkartid för att kolla. Skall även lämna urinprov på måndag för att kolla om jag har någon urinvägsinflammation. Stannat hemma idag och imorgon fr jobbet för att se om det lugnar ner sig. Första gången gravid men lite nojig. Någon mer som varit med om liknande? Dessutom säger alla att jag är väldigt stor bara för att vara i vecka 16. Dela gärna med er.

• Svar på tråden Vecka 16 och sammandragningar. Normalt ?
  • Irina Jonsson

hej detta är min andra grav. o jag har rejäl foglossning samband med sammandragningar :s jätte jobbigt så att jag hade inte ens sovit idag ngt... ska till bm på måndag för att kolla upp om allt är som det ska vara. är sj i v16 men allt det här var ungefär för mig i 2 veckors snitt... känner mig höggravid faktiskt :S o ännu jobbigare är ju när man funderar på vad som kommer då när man blir höggravid :/

Svar på tråden Vecka 16 och sammandragningar. Normalt ?