vilken barnvagn har du?
Ja som rubriken säger vilken barnvagn har du? Positivt och negativt om den?
Ja som rubriken säger vilken barnvagn har du? Positivt och negativt om den?
Har en emmaljunga duo edge som jag köpte begagnat 2010 när min mellersta son skulle födas. Den va 2 år gammal och syntes inte att den varit anvämt till 1 barn innan så jag är sjukt nöjd med vagnen och det bästa med den är däcken som är rejäla vilket är ett måste när man bor ute i skogen :)
Jag har beställt en Emmaljunga supernitro... Varför jag har beställt det är för att min syster har en Emmaljunga sedan innan... Hon är super nöjd med den. Vad har du själv tänkt dig för en vagn??
Emmaljunga classic duo, tror jag. Den är från 2005. Köpte begagnad. Fjärde barnet som åker nu och den funkar bra.
MEN, det vippbara handtaget är alldeles för kort. Personer över 175 cm slår fötterna i korgen under. Ännu trängre för fötterna blir det med ståbrädan. För kortisar som jag funkar det dock bra.
Jag har en hercules trehjuling. Är nöjd med den det enda negativa är att den är så bred. En emmaljunga scooter. Den har fasta däck o känns som en rejäl sittvagn. Sen har jag en carena sulky o den används mest på dagis. Tycker den är jobbig o gå med.
Emmaljunga smart duo combi 2007, köpte begagnad och använde till sonen. Riktigt bra terrängvagn som är kanon på vintern i snön. Rejäl och stor för bebis. Nackdel är att den är lite klumpig.
Har även en baby jogger city mini GT 2014, köpt ny. Bästa vagnen någonsin!! Så smidig och lättkörd. Fungerar bra i terräng och grym i affärer. Liten och smidig att fälla och ta med i bilen.
Syskonvagn, Mountain buggy duo. Positivt: tar 50 kg, stora hjul, bra sittdelar, bra solskydd i suffletten på sittdelarna. Negativt: blir galen på att det fastnar lera och löv undet framhjulsfästena. Får gå och peta med pinnar där när jag kör på icke asfalterade vägar. Vågar inte tänka på hur det kommer bli med kramsnö sen. Liggdelen är väldigt liten och har kort/liten sufflett.
Sen har vi en emmaljunga city cross som är super som singelvagn.
Själv har jag brio go. Bra på alla sätt utom suffletten som jag tycker är kort ????
Jag har Bugaboo. Just nu Buffalo modellen.
Positivt:
+ Stilren & modern
+ Robust och riktigt ordentlig
+ Stora hjul
+ Förlängbar suflett
+ Går att byta färger på sufletten i alla möjliga färger
+ Finns fina tillbehör
+ stor varukorg
+ lättkörd
+ bra kvalite
+ rymlig sits
+ ergonomisk
+ Bra andrahandsvärde
+ Mycket reservdelar ifall något skulle gå sönder kan man alltid byta eller köpa nytt
- Dyr, men går att bygga med delar, köpa begagnad
Just nu har jag en Emmaljunga Buddy med ståbräda till mina 1,5 och 3,5 år. Världens bästa sulky.
Innan har jag haft en Icandy, lånat en Buggaboo, en Phil och Teds sport, en gammal Emmaljunga Duo, en City Cross och en Nitro. Bäst av dem var helt klart Emmaljunga Nitro, den hade allt man behövde och barnen älskade den. Med vinterhjul funkade den klockrent i alla väderlekar .
Sulkysarna jag provat är gamla Brios, en Brio sitty, MacLaren paraply, Chicco Paraply och en gammal från Babyproffsen. Bäst av dessa är helt klart min nuvarande Emmaljunga Buddy.
Vi körde en Buggaboo i 4 år. Mycket nöjda med det valet av vagn.
Det jag kan säga som negativt med de vagnar jag inte gillat är att de varit för låga handtag eller varit för rackiga och rangliga:
Buggabo Cameleon är den absolut sämsta vagnen jag provat. Ranglig, plastig, liten, låg liggdel, knöligt att komma åt varukorgen. Uselt handtag som man får ont i handlederna av att köra.
Brio Sitty sämsta sulkyn, alldeles för låg och svårkörd och min lille satt inget bra alls i den..
Har en brio ( tror den heter lets go).
Jättebra med svängarna hjul och mycket plats undertill.