• twistednerve

Hjälp med bokföring!

Hejsan!

Jag håller nu på att starta upp mitt företag, som är en liten skrivbyrå! Kommer behöva lite rådgivning och sedan att någon har hand om den löpande bokföringen samt. bokslut.

Finns det någon här som arbetar med just detta, eller känner någon? Det jag mest är intresserad av är att veta vad det kan kosta... Till en början kommer det gälla några få fakturor per månad. Var tredje månad ska jag momsdeklarera, och jag har valt förlängt räkenskapsår, så deklarartionen sker inte först slutet på 2015.

Mvh Sandra

• Svar på tråden Hjälp med bokföring!
  • Metroide

Jag skulle gå in på Eniro och söka efter "bokföring" och din stad. Ring dom och berätta om din situation så kommer dom kunna säga ungefär hur mycket det kommer kosta dig.

Samlta alla fakturor, kvitton osv i en pärm och ge den sen till byrån. Om du inte har mycket papper så blir det inte så dyrt.

En proppfull pärm med kvitton, fakturor osv för ett helt år kostar mig cirka 8000 kr och då ingår bokföring, bokslut och deklaration.

• karlssonpataket

Jag kan tipsa dig om att använda denna tjänst http://www.ageras.se/.

Du går in och fyller i ett formulär med att du behöver hjälp med löpande bokföring, bokslut osv. Sedan får du 3 prisförslag från olika redovisningsbyråer eller redovisningskonsulter som kan hjälpa dig. Du väljer själv vilken offert du vill acceptera och du kan också välja ingen offert alls.

Svar på tråden Hjälp med bokföring!