• solhatten

sjuk son eller normalt??

Har en son på på 14 månader som alltid sovit dåligt även om det har periodvis varit bättre.Han är mjölkprotein allergisk så äter såklart helt mjölkfritt.Jag lägger honom ca 19 tiden och då somnar han snabbt,sen sover han till ca 24 sen börjar det han som rycker och vaknar till ofta en gång i halvtimmen.Vi har låtit han sova med oss men det är som att sova med en propeller,och han gillar sin säng han blir inte ledsen när man lägger ner honom.Har gett honom alvedon på kvällen och det har gjort att han sover till 24 förut sprang vi en gång i halvtimmen hela kvällen med.Det känns som han har ont men vart??han är sen i utvecklingen vilket inte är så konstigt då han sover för dåligt på natten.Vi ska testa en annan välling så jag håller tummarna för den..Han har tagit massa prover för att utesluta allergi men även vår barnläkare är fundersam??nån som har tips eller har ni varit med om nått liknande.Kan tillägga att han sover som bäst när man sover i säng bredvid honom och håller om honom dock är det inte så bekvämt för oss föräldrar.Han sover dock inte på nätterna ändå men han lugnar sig på en gång

• Svar på tråden sjuk son eller normalt??
  • Stardust88

Prova ge honom något annat än välling om det kanske hjälper. Han kan ju vara känslig för gluten eller stärkelse? Jag hade nog sovit bättre som barn om jag sluppit välling, som vuxen nu utesluter jag stärkelse ur min kost.

Prova äggmjölk, fri från mejeri och stärkelse. Ska vara mättande också.
    Välling är bara ett dumt påhitt om jag får tycka. Sverige är ett av världens länder som ger sina barn mest välling. Tycker jag ser föräldrar som har svårt med att få sina barn å sova om nätterna. Kanske dags för en omställning?

Jag kan ju inte lova att det blir bättre, men det kanske är värt att prova??

• solhatten

Men hans välling ska vara fri från sånt,har tidigare ätit althera men efter råd från läkare så ska vi testa nutramigen i stället.

• Stardust88

välling fri från vadå? Är vällingen baserad på något sädesslag så är det garanterat stärkelse i det.

Varför köpa något konstgjort som kostar massa pengar när det finns billigare och hälsosammare alternativ, som den ovannämnda äggmjölken?

• solhatten

Jag får den här ersättningen från läkare och den ska vara till för hyperallergiska barn

• Mandelskorpan
    solhatten skrev 2014-11-14 07:26:27 följande:

Jag får den här ersättningen från läkare och den ska vara till för hyperallergiska barn

Äter han både välling och ersättning alltså? Produkter med vete, majs mm stärkelserika kan vara jättetufft för magen för de överkänsliga barnen. Bättre att ge bara ersättning + vanlig mat.
  • solhatten

Nej han får 1 flaska morgon och kväll av nutrimigen som är en slags ersättning till allergiska barn,annars får han vanlig mjölkfri kost

Svar på tråden sjuk son eller normalt??