• rigoldrum

svårsövd snart 9 månaders, hur har ni löst det?

Min lilla kille har alltid varit svår att få att somna. Hans första månad i livet fick jag kånka runt på honom upprätt för att han skulle sova och sjal eller sele funkade ibland. Sen kom jag på att om jag lindade in honom i filt så sov han bättre och det funkade okej tills han blev för rörlig. Då funkade bara nattning i vagnen. Men på senaste har han börjat vägra vagnen också han liksom sträcker på benen för att komma loss ur selen och frågan är nu, hur ska jag få honom att sova? Detta gäller både på dag och natt när han behöver sova och amning har inte funkat för att få honom att sova. Att sövas i famnen har heller inte funkat då han är som en ål och protesterar ordentligt. Behöver tips! Även fast det gått snart 9 månader känns det så främmande att ha det så, min äldsta son kunde somna typ var och närsomhelst under sitt första år. Hjälp snälla alla föräldrar!

• Svar på tråden svårsövd snart 9 månaders, hur har ni löst det?
  • Guppi86

Hej.. Har en 11 månaders kille och han har bara kunnat somna ifall jag har legat hos han i vår säng, buffat i rumpan och sjungit.

Nu när jag tröttnade på att alltid behöva lägga och även ligga kvar efter han har somnat (vaknade när jag gick upp) så gav jag mig sjutton på att han skulle somna i sin egna säng..

Köpte vyssan lull tassar, sedan var de bara att köra.. Vet inte hur många ggr han försökte resa på sig medan han skrek och var ledsen/arg den första kvällen, men jag satt där inne i två timmar.. Vaggade sängen, la ner han, vyssade, sjöng.. Blev han för ledsen så tog jag upp han och tröstade han men la ner han när han var lugnt igen..

Detta pågick i ca en å en halv vecka och för varje gång blev de mindre och mindre gråt, mindre protester och nu så somnar han i regel efter tio min..

Mitt förslag är att tänk ut hur du vill att han somnar, ihop med dig inget säng, i sin säng eller famnen, med välling flaska eller amning .. Sedan är de bara att stå ut och ha en ängels tålamod till att inte ge upp..

De blir lättare och lättare för var dag..

Hm blev rörigt men hoppas du fick nån hum på förslag

Svar på tråden svårsövd snart 9 månaders, hur har ni löst det?