Söker er som behandlats med methotrexat
Hej!
Är 35 år och blev gravid för första gången i höst, plussade i slutet av okt. Glada och lyckliga var vi med den 1nov fick jag jätteont och bruna flytningar. Flytningarna fortsatte och jag fick ont igen i lördags, 8nov, och åkte till akuten. Inget syntes på VUL och hcg togs. Ett nytt hcg i måndags och besök på KK idag 12nov. Fick veta att hcg gått från 400 något till 600 något mellan gångerna. Inget på VUL idag heller och läkaren misstänkte utomkvedshavandeskap (x). Var det sitter vet vi dock ej. Fick methotrexat intramuskulärt och ska ta nytt hcg om 1v. Sjunker det fint slipper jag op.
Känner mig nu osäker på hu mina organ funkar och är i för skick. Fungerar äggledarna på någon sida eller kommer jag drabbas av x igen igen? Vågar vi försöka igen efter 3 mån? Vad är alternativet om vi önskar barn snart.
Kommer gärna i kontakt med fler i samma situation att prata med. Går bra att skriva privat.
Undrar t.ex över när er mens kom igång liksom äl efter methotrexat inj? Hur ni tänker gällande framtiden etc.
Kram till er!