• En längtan76

Embryo donation utomlands

Är en ensamstående mamma till en dotter på 2 år, som jag nu önskar få ett syskon till. Jag har tidigare opererat bort min äggstockar då jag led av svår endometrios och läkarna fann ingen annan väg att få bort mina smärtor. Min dotter kom till via äggdonation med min dåvarande sambo.

Nu när jag vill skaffa ännu ett barn vet jag att det är embryodonation som gäller och undrar nu om det finns någon som har erfarenhet av att göra embryodonation utomlands och var. Jag har kontaktat Polen och Riga om möjligheten att få hjälp där finns. Har någon varit där alt. vet någon som varit där? Har någon varit i Finland har även tänkt att detta skulle vara ett alt? Hur är vården utomlands är den som hemma eller bättre/sämre?

Vill gärna komma i kontakt med personer som har erfarenhet av att gjort behandling utomlands och få ta del av era erfarenheter.

Tack på förhand

• Svar på tråden Embryo donation utomlands
  • chirrs

Hej
    Undrar just om du fick något svar på dina frågor? Jag är också intresserad av ED och skulle vilja ha tips på vilka kliniker som är bra mm.

• Sthlmsthlm

Hej,
    det finns flera trådar om äggdonation under "Svårt att få barn".

För dubbeldonation (dvs både ägg och spermier) är Riga och St Peterburg vanligast. Finland är också populärt men tror bara de behandlar par?

Värt att ta ställning till är hur viktigt det är med öppna donatorer. Det är inte vanligt när det gäller ägg. 

Svar på tråden Embryo donation utomlands