• Anonym (Från Hbg)

Konflikt och försoning

Är det nån här som har medverkat till konflikt och försoning och isåfall vad tycker ni?

Ni som skriver dumma kommentarer till en skriv inte till mig

• Svar på tråden Konflikt och försoning
  • Anonym (tveksam)
    Anonym (Från Hbg) skrev 2014-11-11 18:14:06 följande:

Är det nån här som har medverkat till konflikt och försoning och isåfall vad tycker ni?

Ni som skriver dumma kommentarer till en skriv inte till mig

Det är inte många kommuner som har sådan verksamhet så det är nog svårt för dig att hitta personer med erfarenhet av detta .......
  • teaf

Försoning vet jag kanske inte men kan numera prata med den andra föräldern om vårt barn på ett konstruktivt sätt. Under flera år sköttes vår kontakt via våra advokater.

• Anonym (Från Hbg)

Jag kan inte ens prata med pappan om vårt barn då blir han aggressiv. Min dotter kommer alltid hem från sin pappa och är sjuk tex hostar, förkyld, influensa,maginfluens m.m Varje umgänge o han har henne varannan helg. Vad ska man göra. Familjerätten eller pappan vägra lyssna på mig

• BioBonus
    Anonym (Från Hbg) skrev 2014-11-18 14:23:51 följande:

Jag kan inte ens prata med pappan om vårt barn då blir han aggressiv. Min dotter kommer alltid hem från sin pappa och är sjuk tex hostar, förkyld, influensa,maginfluens m.m Varje umgänge o han har henne varannan helg. Vad ska man göra. Familjerätten eller pappan vägra lyssna på mig

Vad menar du att du ska "göra"? Vill du dra in hans umgänge för att er dotter råkar bli sjuk under hans helg? Eller anser du att han gör henne sjuk med flit?

Jag förstår inte problemet så det är svårt att ge några råd.

• Anonym (Från Hbg)

Jag vill inte dra in umgänget men hon blir sjuk efter VARJE umgänge.

• teaf
    Anonym (Från Hbg) skrev 2014-11-18 14:23:51 följande:

Det där beteendet hade mitt barn också när han var ca 6 år. Han träffade den andra föräldern ca 1 gång/månad. Var alltid hostigt, illamående eller feber etc när han om hem. Gick över efter några dagar. Jag tror det har med osäkerhet att göra.  Försvann när han blev lite större.
  • Anonym (Från Hbg)

Tack för du inte skriver dumma kommentarer till mig. Vill ju bara veta hur andra har det.

• teaf
    Anonym (Från Hbg) skrev 2014-11-20 08:20:37 följande:

Tack för du inte skriver dumma kommentarer till mig. Vill ju bara veta hur andra har det.

Pappans ovilja kan du inte göra något åt. Koncentrera dig på att du och dottern har så bra som möjligt när du har henne hemma.
  • Anonym (Från Hbg)

Tack för rådet.

Pappan till min dotter kommer alltid att ljuga, han ljuger till familjerätten och han sitter och ljuger för mig hur barnet har det hos honom fast min dotter säger tvärtom. och när min dotter är sjuk tex hög feber och influensa då ska pappan anmäla mig för att jag lämnar inte ut henne då. Hon ligger till sängs och han vill att jag ska dra upp henne och ut med henne. Men han påstår att det är jag som ljuger och hitta på. Han har hotat med att ta henne från mig. Fast hon var 1 1/2 år när han börja bli intresserad att ha henne och umgås med henne det var då när han fick en sambo o hon sa till honom.

Ja folk säger det är väl bra att hon sa till honom. Och det var väl bra att han visar intresse.

Hoppas du förstod vad jag skrev nu det är lite för invecklat

Svar på tråden Konflikt och försoning