• Tejasmamma

Många MF i bagaget!

Hejsan!
    Är det någon mer som har många missfall i bagaget som försöker att bli gravid just nu?
    Jag har ju en dotter men både före och efter henne har jag fått en del missfall, både tidiga och så sent som dödfött barn i v.26.

Med dottern var jag ju livrädd varje dag fram tills hon var ute, nu när vi planerar nästa är jag precis lika rädd. Fast ännu räddare, känner att jag kanske inte ens vågar försöka för att behöva nedvärderas av min egen kropp ännu en gång =(

• Svar på tråden Många MF i bagaget!
  • malintherese01

Hej! 

Först och främst, kramar till dig, jag vet hur jobbigt de är med missfall :/ Jag har ganska "nyss" gått igenom två stycken på raken.. 

Dock aldrig så sent som i vecka 26.. Jag kan bara tänka mig vad hemskt det måste kännas :(

Jag försöker inte just nu, dock nojar jag för att jag faktiskt kunnat bli gravid denna månad. Delar av mig hoppas såklart, medan andra delen får lite panik. Eftersom jag och mannen i fråga precis bestämt att gå skilda vägar.. iallafall just för stunden. 

Massa kramar till dig!

• Tejasmamma
    malintherese01 skrev 2014-11-15 15:30:56 följande:

Hej! 

Först och främst, kramar till dig, jag vet hur jobbigt de är med missfall :/ Jag har ganska "nyss" gått igenom två stycken på raken.. 

Dock aldrig så sent som i vecka 26.. Jag kan bara tänka mig vad hemskt det måste kännas :(

Jag försöker inte just nu, dock nojar jag för att jag faktiskt kunnat bli gravid denna månad. Delar av mig hoppas såklart, medan andra delen får lite panik. Eftersom jag och mannen i fråga precis bestämt att gå skilda vägar.. iallafall just för stunden. 

Massa kramar till dig!

Tusen tack för ett stöttade svar <3 Du tror inte att mannen och du kanske skulle kunna hitta tillbaka till varandra om du blir gravid?
    Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
  • malintherese01

Jag vet hur viktigt det är att känna att man inte är ensam :/ Man får stötta varandra i den mån som är möjligt :)

Han har gjort många förändringar i sitt liv den sista tiden, för han vill så gärna att vi ger de ett försök till... så det är inte helt uteslutet. 
    Han vet också att möjligheten finns för att jag faktiskt kunnat bli gravid nu.. och han är väldigt förstående och stöttande oavsett vad som händer. 

Hur går de för dig då? Måste vara en otroligt jobbig tid för dig just nu? :/

• Sommar15

Jag har lyckligtvis inte heller så sena missfall i bagaget, men försöker just nu igen efter ett ma i v 13 (fostret dött i v 7-8) och ett mf i v 5. Men ändå två i rad. Har inga barn. Väntar nu på bim den 25/11. Vill inget hellre än att vara gravid igen men känner igen det där med att vara livrädd. Att få ett barn känns så långt bort att jag inte ens kan föreställa mig, men är rädd för ännu ett missfall, eftersom det tagit så hårt psykiskt på mig med dessa två vet jag inte hur jag skulle palla ännu ett.

Svar på tråden Många MF i bagaget!