• Emy88

14 månaders med orolig sömn

Min dotter är 14,5 månad och har helt plötsligt börjat sova oroligt sedan ca en månad tillbaka. Hon lägger sig vid 19, då visar hon tecken på att vara jättetrött. Vi nattar i vår säng och lyfter sedan över till spjälsäng, vilket har fungerat fram till nu. Hon
    Har blivit väldigt lättväckt så hon vaknar oftast när vi försöker lyfta över. Sedan vaknar hon i snitt 4-5 gånger resten av natten och skriker, ibland kan hon somna om efter välling och ibland får man försöka på annat sätt. Hon går upp för dagen vid ca 5-5.30. På dagen sover hon oftast två pass på ca 30-45 min vardera. Tips på hur vi kan få sömnen att bli bättre? Jag håller på att gå under här hemma, har dessutom en son på 2,5 månad som ammar 3-4 gånger per natt så jag får i princip ingen sömn.

• Svar på tråden 14 månaders med orolig sömn
  • Lisasmor

Jag skulle prova att gå över till 1 vila mitt på dagen, efter lunch. Och kanske sikta på att sluta med välling på natten, om du tror hon skulle klara sig utan att äta? Tror du hon skulle sova bättre/ somna om lättare om hon sov bredvid dig istället för i egen säng?

• Emy88
    Lisasmor skrev 2014-11-10 07:59:48 följande:

Jag skulle prova att gå över till 1 vila mitt på dagen, efter lunch. Och kanske sikta på att sluta med välling på natten, om du tror hon skulle klara sig utan att äta? Tror du hon skulle sova bättre/ somna om lättare om hon sov bredvid dig istället för i egen säng?

Tack, ska testa att gå över till en vila. Hmm hon har samsovit med oss största delen av sitt liv men vi har slutat med det för hon vaknar så fort vi rör oss, så jag tror att det är bättre att hon sover i egen säng.
Svar på tråden 14 månaders med orolig sömn