• jemz

Min bror har begått självmord

Hej allihop!

Risken finns att detta kommer bli ett långt inlägg, men jag är så himla ledsen och behöver verkligen ventilera.

Jag är det yngsta barnet i en syskonskara av 5. Jag, min syster och våra tre bröder har alltid stått varandra nära och har haft jätteroligt ihop.

I januari i år ändrades allt. En morgon vaknade jag och märkte att båda mina föräldrar och min bror inte var hemma, jag ringde till mamma och tydligen så befann de sig på akuten med min bror som hade "fruktansvärda smärtor".

Han hade gjort en rörelse med huvudet och det hade "knäckt" till i nacken ordentligt, det hade gjort väldigt ont och han sa att smärtan "strömmade" ut i hela kroppen. Han blev inlagd och de gjorde alla möjliga tester, men de hittade inget fel och han blev hemskickad. Efter ungefär en månads tid med denna fruktansvärda smärta, och ett oändligt antal tester utan resultat, började min bror ge upp. Han trodde inte att någon skulle kunna hjälpa honom.

Han började ge sig av (ut i naturen), där han sa att han mådde lite bättre. Han försvann 4 gånger under våren, utan att säga något... Polis och Missing People Sweden var inblandade alla gånger och letade efter honom.

Den 11/9 försvann han för sista gången, det var den sjunde gången... och det var förmodligen denna dag som han tog sitt liv... min älskade bror.

I hela 6 veckor letade vi och Missing People efter honom, och slutligen så hittade vi honom för 2½ vecka sedan. Han hade hängt sig i ett träd i skogen. Kroppen var så förmultnad att både Polisen och andra rådde oss att vi absolut inte skulle se honom en sista gång för att "ta farväl". Begravningen ägde rum i torsdags.

Det finns så mycket mer att skriva, men jag försöker hålla det kort så att folk orkar läsa.

Gråter

• Svar på tråden Min bror har begått självmord
  • Anonym (A-N)

Är verkligen ledsen för din och din brors skull. Kan knappt föreställa mig hur det känns att förlora en familjemedlem.  
    Har tyvärr inget vettigare att säga... Men jag beklagar verkligen sorgen. Kram.

• Cissi2801

Beklagar sorgen.. Kramar

• Malinpetronella

Åh så ledsamt och olyckligt...stackars din bror, inte klokt att de inte hjälpte han på nåt sätt. Och vad hemsk förlust för er. Verkligen fruktansvärt. Beklagar verkligen sorgen

• Anonym (skickar en kram)

Beklagar sorgen. Ni har verkligen gjort allt ni kunnat och inte gett upp. Har ni fått någon hjälp? En psykolog/kurator?

• MikNis

Ja det är tråkigt att de inte kunde hjälpa han med hans nacke, så att valde självmord för att bli fri från smärtan.

• LittleSunshine84

Beklagar sorgen :(

Svar på tråden Min bror har begått självmord