• Anonym (Också liten)

Jag är inte alltid stark

Måste bara få gnälla lite för just nu känns det tungt.

Efter att ha gått genom livet med vedermödor som andra sitter jag nu i en situation som jag inte riktigt klarar av att hantera. Jag blev för ett par år sedan ensam efter ett plötsligt dödsfall. Bestämde mig då för att jag på något sätt skulle klara av även detta, vilket jag också gjort, en dag i taget. Efter ett långt förhållande har min självkänsla och mitt självförtroende vuxit sig starkt och jag är väl en person som står med båda fötterna på jorden.

Människorna runt mig har nu på något sätt fått för sig att jag kan klara av ALLT, även att vara någon sorts psykolog eller problemlösare när de själva inte kan klara av det. Folk säger att de är imponerade av mig, men förstår de inte att jag kämpar med näbbar och klor för att klara allting själv nu, hålla allting flytande, hålla masken för att inte visa det som krackelerat.

Fast jag talar om att även jag kan vara svag, känna mig villrådig, inte ha svar på allt. -Nej, så kan du inte säga för du är ju så STARK. Vad f-n vet dem? Jag känner mig lika svag som vem som helst som inte har läget under kontroll, snälla, låt mig vara svag ibland.

Idag känns det visset, men imorgon är en annan dag, en bättre dag, den bästa på länge, eller hur?

• Svar på tråden Jag är inte alltid stark
  • ballerinamuffins

Det är mänskligt att känna sig liten och svag.
    allra helst om man är i en sits som man inte vanligttvis sitter i,

Imorgon är en annan dag. Hjärta

• Marlow

Känner igen mig såååå väl! Känslan att en massa tomtar bara poppar upp från ingenstans och vill ha den ena problemlösningen efter den andra, och man börjar undra om man är galen eller skulle passa som sektledare...

Du är stark. Det är den energin som lockar till sig energitjuvarna, och det enda sättet att bli av med dem är att tala om det - "tyvärr, du får lösa dina problem själv, jag orkar inte just nu". Rakt och tydligt, utan att Linda in det. Så gör jag, funkar ibland och ibland blir det katastrof. Allt är ju beroende på hur personen i fråga väljer att reagera. Tyvärr kan vi inte påverka eller förutse det, än mindre ta ansvar för det...

Våga ge din svag-känsla plats just när du behöver den!!

• Anonym (Också liten)
    ballerinamuffins skrev 2014-11-06 20:23:27 följande:
    Det är mänskligt att känna sig liten och svag.
    allra helst om man är i en sits som man inte vanligttvis sitter i,

Imorgon är en annan dag. Hjärta
    Du har så rätt. Tack.
  • Anonym (Också liten)
    Marlow skrev 2014-11-06 21:54:58 följande:
    Känner igen mig såååå väl! Känslan att en massa tomtar bara poppar upp från ingenstans och vill ha den ena problemlösningen efter den andra, och man börjar undra om man är galen eller skulle passa som sektledare...

Du är stark. Det är den energin som lockar till sig energitjuvarna, och det enda sättet att bli av med dem är att tala om det - "tyvärr, du får lösa dina problem själv, jag orkar inte just nu". Rakt och tydligt, utan att Linda in det. Så gör jag, funkar ibland och ibland blir det katastrof. Allt är ju beroende på hur personen i fråga väljer att reagera. Tyvärr kan vi inte påverka eller förutse det, än mindre ta ansvar för det...

Våga ge din svag-känsla plats just när du behöver den!!
    Egentligen kan jag säga ordet Nej, men ibland blir det precis som du säger något annat av det. Samtidigt är det en balansgång för jag vill inte bli bortglömd och att ingen ska höra av sig.

Häromdagen sa jag till en vän att imorgon ska jag bara ta det lugnt. Jag menade att jag inte hade någon tid att passa och ingenting inplanerat utan kunde göra precis vad jag ville. Kommentaren var: -Jasså, så du ska inte städa alls, och jag frågade vad hon menade. -Jo, du gör väl ingenting annat, för när jag var hos dig så var allting perfekt. Då var jag tvungen att förklara att jag hatar städning och bor man ensam så ställer man inte till så mycket. Dessutom har jag inte en massa saker framme, just för att det ska bli lättstädat. Grrrrr... vad jag blir trött på människor ibland sina förutfattade meningar.
Svar på tråden Jag är inte alltid stark