• Hanna31

Startdag 7/11!! Följas åt?

Ok, startdag för sprutor 7/11 (IVF-korta protokollet) Beräknat äggplock 18/11!Någon mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Startdag 7/11!! Följas åt?
  • kittykat

Hej! Jag har sprutstart den 12/11, men det går kanske lika bra? ????

Jag kör långa & har planerat äggplock till nångång v.48-49.

• kittykat

Ha ha skulle ju va :) inte en massa frågetecken!

kittykat skrev 2014-11-06 11:37:35 följande:

Hej! Jag har sprutstart den 12/11, men det går kanske lika bra? ????

Jag kör långa & har planerat äggplock till nångång v.48-49.

• Hanna31

Åh spännande! Nu kör vi snart igång då med andra ord!! Längtar faktiskt efter sprutorna Sjukt men sant! Hur är det med långa protokollet då? Är det flera ultrajud längs vägen då med?

• kittykat
    Hanna31 skrev 2014-11-06 13:32:58 följande:

Åh spännande! Nu kör vi snart igång då med andra ord!! Längtar faktiskt efter sprutorna Sjukt men sant! Hur är det med långa protokollet då? Är det flera ultrajud längs vägen då med?

Nä det tror jag inte att jag får, har ett UL på sprutdag 8, sen ev ett till beroende på hur det ser ut!
    Kan säga att jag också längtar till sprutorna, har sjukt mkt biverkningar av näs-sprayen :/ Var inte så här förra gången, så vet inte vad som är annorlunda nu?!
    Hur är det för dig, är det ditt första IVF? :)
  • Pommac

Hej! Jag börjar i morgon (idag) lördag! Klockan gick precis över tolvslaget. Skulle ha kunnat börja idag också men kliniken hade någon temadag på onsdag så det passade bättre att börja med sprutorna på lördagen för att få till ett VUL på torsdag i stället för onsdag. Vi kör korta protokollet gonal-f (200). För övrigt hatar vi försökt bli gravida i 2,5 år och inga fel är direkt hittade.

• Pommac

Det skulle inte stå hatar utan har... Telefonen stavar lite själv.

• kittykat
    Pommac skrev 2014-11-08 00:08:10 följande:

Hej! Jag börjar i morgon (idag) lördag! Klockan gick precis över tolvslaget. Skulle ha kunnat börja idag också men kliniken hade någon temadag på onsdag så det passade bättre att börja med sprutorna på lördagen för att få till ett VUL på torsdag i stället för onsdag. Vi kör korta protokollet gonal-f (200). För övrigt hatar vi försökt bli gravida i 2,5 år och inga fel är direkt hittade.

Välkommen Pommac!

Vad är det för skillnad på långa o korta egentligen? Jag har bara gjort långa..
  • Pommac
    kittykat skrev 2014-11-08 10:07:56 följande:

Välkommen Pommac!

Vad är det för skillnad på långa o korta egentligen? Jag har bara gjort långa..

I långa stänger man av cykeln och den korta kör man på i sin vanliga cykel. I den långa tar man nån nässpray va? I den korta kör man sprutor direkt när man får mens.
  • kittykat

Aha, ok! Alltid undrat vad som gör att dem väljer det ena el det andra..?
    Japp, jag tar ju nässpray. Helt ok, fast sjukt mkt biverkningar Men men, vad gör man inte?

• Juna

Hej! Ligger lite efter er, ska köra korta protokollet nu i november men just nu väntar jag på min mens som kommer nästa vecka. Har försökt i cirka 2 år och detta är första IVF-försöket

Svar på tråden Startdag 7/11!! Följas åt?