Hur går man tillväga? (utredning)
För ca 1.5 år sedan så slutade jag med mina p-piller. Fick tillbaka mensen månaden efter. Än har jag inte blivit gravid.
Det är väl kanske inte så att vi försöker "jättemycket" eller vad man ska säga. Har sex som vanlig ca 2-3 ggr i veckan och ingen hets kring ägglossning.
Känner inte direkt den här paniken av att inte ha blivit gravid, har mer inställningen händer det så händer det.
Men jag börjar känna att det vore skönt att få ett besked om det är något som är fel, så att man kan ställa in sig på att det inte blir några barn för oss t.ex. Det börjar nämligen hintas väldigt mycket från alla håll om att "är det inte dags snart" osv. Skulle vara skönt att säga att "Nej, vi kan inte få barn" om nu så är fallet.
Vill helt enkelt ha det svart på vitt om vi kan få barn eller inte.
Så hur går man tillväga? Vart ringer man? Eller bör vi börja ha sex varannan dag jämt och ha stenkoll på min ägglossning först? Till saken hör att vi båda är överviktiga och jag röker. Borde vi först göra allt vi kan själva innan vi får en utredning?
Vill helst inte ha några nedvärderande kommentarer, utan sakliga svar, tack.
(Jag vet redan att det är både korkat och farligt att röka och vara överviktig.)