• Ariella

Mina hårstrån klyvs hela tiden

För 2 år sedan började med ombre. Jag har mörkbrunt (nästan svart) hår och håret i topparna var väldigt blont. Därefter gjorde jag ingen blekning utan underhöll det bara genom att färga det mörka mellanbrunt istället. Allt detta hos frisören. Håret klarade allt detta jättebra och mådde bra.

Sedan slutade jag färga håret. Sist jag färgade var för ett år sedan. Efter gjorde jag bara en intensivtoning i februari 2014 till mellan/mörkbrunt. Sedan har jag låtit det vara.

Jag har klippt håret ganska mycket och tycker det är konstigt att jag fortfarande hittar klyvna toppar. Jag tycker det är konstigt att de klyvna topparna kom så långt efter färgning/blekning. 

Jag klippte mig hos frisör i juni och augusti. Sedan klippte jag det själv i oktober ca 8 cm. Ändå ser jag några klyvna toppar då och då. Måste jag klippa ännu mer.

Mitt hår är i samma längd som jag hade för 2 år sedan då jag gjorde första färgningen. Detta trots att jag egentligen velat få längre hela tiden. Det blir längre men jag klipper mycket sedan för att det är slitet.

Så vad ska jag göra nu? Bara låta det vara eller vänta på att det blir längre innan jag klipper det? Är det okej att ha lite klyvna toppar? Blir det inte värre?

• Svar på tråden Mina hårstrån klyvs hela tiden
  • Yenix

Testa med en hårolja. Jag köpte min på en frisörsalong, super bra. sen klippte jag själv kanske två-tre cm ibland.

fragafrisoren.se/
    "Här kommer ett tips på en produkt som jag gillar väldigt mycket! Det är Purtology Essential Repair Split End Correcting Treatment, jag använder hela den serien nu med schampo och balsam och gillar den väldigt mycket. Just den här är perfekt för hår som är slitet efter t ex färgningar, permanent och värmeverktyg. Den förebygger också kluvna hårtoppar, stärker och reparerar håret på djupet. Alla Purelogys produkter är eco vänliga och veganska vilket jag tycker är väldigt bra. Du hittar den bland annat på  lyko.se för 289 kr."

Har inte testan denna men det lät bra iaf! =)

Svar på tråden Mina hårstrån klyvs hela tiden