Ersättning
Hej!
Jag ger min bebis som är en vecka gammal, ersättning. Nu är det så att hon får väldigt ont i magen och jag undrar vilken ersättning som är bäst. Nan HA eller hipp? Skulle vara väldigt tacksam för svar!
Hej!
Jag ger min bebis som är en vecka gammal, ersättning. Nu är det så att hon får väldigt ont i magen och jag undrar vilken ersättning som är bäst. Nan HA eller hipp? Skulle vara väldigt tacksam för svar!
Har hört av andra att man ha är bäst men ger du henne droppar?
Minifom och magdroppar?
Pga sjukdom måste jag nu sluta amma och ger vår lille ( 8 veckor) man PRO plus dropparna.
Han har lite magknip och vi hjälper honom att fisa med windi ( pysventil)
Provade babysemp först men den var inte bra för honom.
Vi började med nan pro då sonen var nyfödd, men den och hans mage gick inte ihop. Så vi köpte då HA och han slapp alla magbekymmer se . :)
Vi ger nan pro 1. Har använt ha också på barn nummer 2. (för henne var det ingen som helst skillnad). Men på 3:an har vi pro. Han är 1½ vecka och magen är som den ska ännu.
Men med första barnet så var det magknip och stenhård mage. Det enda som hjälpte var Sempers magdroppar. Tar ca 1 vecka innan man märker resultatet. Vi har köpt hem det till barn nummer 3 nu så vi kan börja ge direkt om vi märker att det börjar krångla.
Men se till att bebisen rapar ordentligt så det inte blir för mycket bubbel i magen, samt magmassage. Det kan hjälpa.
Annars testa att byta ersättning såklart. Det skadar ju inte.
Olika för olika barn. Babysemp lemolac var det enda som funkade för oss. Nan mådde han bara sämre av...
För oss funkade det bäst att bära bära o åter bära. Vi bar sonen o bärsjal i timtal varje kväll då han var sååå ledsen...Fick tips om magdroppar magmassage o minifom. Minifom testade vi först ingen effekt, magdroppar ingen effekt, magmassage ingen effekt men lugnast blev han av att bli buren. Vi testade oxå babysemp Lemolac, men inte heller det blev han bättre av, han hade väl mer eller mindre kolik som senare gav med sej. Ang mat får man nog prova sej fram o jag tror oxå att droppar typ sempers magdroppar hjälper för vissa annars är det nog mest bära o vänta ut.
Så testa du oxå att bära bebben är mitt råd,om du inte redan gör det.