• thatjej

fick veta att jag var gravid och fick missfall

Det har varit en helvete för mig i tre veckor nu.

Börjande var när det kom lite blod för tre veckor sedan och det kom varje dag utan jag vet att det var nåt fel gravid.
    Sen plötsligt kom det två veckor sedan mycket blod och allting blev så svart för mig fast jag visste inte att jag var gravid, jag åt massor mediciner för slippa känna ont i mage och vaknade på nätter av smärtor,
    jag sa till min man det är nåt fel, men han sa att det är bara mens. lugna dig lilla gumman. det var på natten. så jag kämpade gå till min arbetsträna varje dag fast jag hade så ont och yr hela tiden utan jag vet om det.

jag kände hela tiden nåt stämmer inte, sen det började avtar så kom den riktig mens, då jag tyckte det stämmer inte.

för tre dagar sedan jag ringde till vårdcentral och barnmorska för hjälp och varför det blev så. jag fick redan på att jag fick missfall, Min största dröm ha barn och har längtat efter det i flera år. med tålamod för bli redo.
    Dom barnmorska sa till mig det är bara ta lugnt och det finns inget göra åt.

Jag berättade till min man om detta direkt efter han kom hem från jobbet och han regerade inte så mycket.
    Han liksom, ja då vet vi att du kan bli gravid och vi ska skydda oss nu eftersom vi är inte redo för barn. jag blev lite förkrossad, men jag förstår vad han menar grund av ekomoni och allt sånt. vi skulle kunna bli redo nästa året om jag lyckas få jobb fastanställning.
    Men!!! jag hade viljat ha den barn och kunnat vara mamma ledig i ett år eller så, min man.
    men min man söljer inte det utan bara jag, sen jag har liksom känt väldelös och ensamt i detta och försökte förklara hur jag känner. då han bara lämnade mig och hörde honom skratta med kompisar i vardagsrummet.

Han borde tänka lite att jag behöver honom just nu mycket och jag har bett honom igår också att vara med mig. först han vägrade för han är inte trött. men efter en timme så han inser att jag verkligen behöver det. då han följde med mig.
    Men jag känner mig enorm ensam ändå..... hjälp!

• Svar på tråden fick veta att jag var gravid och fick missfall
  • Venne

Beklagar missfallet, det är en hemsk upplevelse när man önskar sig ett barn. Jag tror inte din man menar något illa. Det är ganska vanligt att män inte riktigt tar till sig graviditeter förrän de blir mer "på riktigt" för dem, när barnet sparkar och syns på ultraljud osv. Han klarar nog inte att förstå hur du känner just nu. Tillåt dig själv att vara ledsen!

Svar på tråden fick veta att jag var gravid och fick missfall