• Anonym (asrädd tjej)

HJÄLP, URINPROV FÖR DROGER

Hej! Jag rökte hasch för 4 dagar sedan, och innan det hade jag inte gjort det på två veckor. Innan den gången så gjorde jag det kanske 10 gånger utspritt på någon månad. Idag skickade min kurator en remiss till bup. Antar jag kommer få göra urin- och blodprov. Hur lång tid brukar det ta innan man får tid? Hur lång tid tar det innan jag kan kissa rent (väger ca 50kg, 1.68cm lång, tjej, 17 år)? Och om jag kissar positivt, vad kommer hända då? Har hört att de inte gör något mer första gången än att jag måste fortsätta pissa, men vet inte... Har panik och vet inte vad jag ska göra!!! Tacksam för snabbt svar!!

• Svar på tråden HJÄLP, URINPROV FÖR DROGER
  • Anonym (CB)
    Anonym (asrädd tjej) skrev 2014-10-30 10:02:54 följande:

Hej! Jag rökte hasch för 4 dagar sedan, och innan det hade jag inte gjort det på två veckor. Innan den gången så gjorde jag det kanske 10 gånger utspritt på någon månad. Idag skickade min kurator en remiss till bup. Antar jag kommer få göra urin- och blodprov. Hur lång tid brukar det ta innan man får tid? Hur lång tid tar det innan jag kan kissa rent (väger ca 50kg, 1.68cm lång, tjej, 17 år)? Och om jag kissar positivt, vad kommer hända då? Har hört att de inte gör något mer första gången än att jag måste fortsätta pissa, men vet inte... Har panik och vet inte vad jag ska göra!!! Tacksam för snabbt svar!!

Hej! Jag är en tjej något år äldre än dig som också röker.
    Det kommer säkert visas positivt på urin/blodprov kan jag säga dig. Tar ca 11-12v innan det är ute i kroppen om man röker då och då, enligt egen erfarenhet.
    Tyvärr vet jag inte vad som kommer hända dig som minderårig. Antagligen blir soc inblandad.

mvh
  • Anonym (jadu)

Håller med ovanstående: Du kommer kissa positivt. Cannabis är den drog som sitter kvar längst i kroppen. Frekventa rökare som haft långa uppehåll och sedan går ner i vikt kan bli positiva igen trots att de inte rökt eftersom THC lagras i fettcellerna i kroppen.

Hursomhelst, soc bli förmodligen inblandade och det görs en utredning om hur du bäst kan sluta med ditt rökande. Ta den hjälpen, att röka braj gynnar liksom ingenting i livet. Ta hand om dig istället och se till att skapa dig en bra framtid. {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Gammal Kåkfarare)

Det är förmodligen negativt. Annars så kan man dricka mycket så att man i princip bara pissar vatten då brukar man klara sig. Annars är det väl bara att du vägrar att lämna något prov, säg att du inte pallar pissa i någon burk som någon brottsling.

• Anonym (Gammal Kåkfarare)

Glömde säga: SLUTA RÖK DEN DÄR SKITEN!!

• Anonym (bullskit)
    Anonym (jadu) skrev 2014-10-30 10:57:49 följande:

Håller med ovanstående: Du kommer kissa positivt. Cannabis är den drog som sitter kvar längst i kroppen. Frekventa rökare som haft långa uppehåll och sedan går ner i vikt kan bli positiva igen trots att de inte rökt eftersom THC lagras i fettcellerna i kroppen.

Hursomhelst, soc bli förmodligen inblandade och det görs en utredning om hur du bäst kan sluta med ditt rökande. Ta den hjälpen, att röka braj gynnar liksom ingenting i livet. Ta hand om dig istället och se till att skapa dig en bra framtid. {#emotions_dlg.flower}

Det är ju bara kvalificerat bullskit.

Fetreserver förnyas i kroppen kontinuerligt, är man ren så är man ren, finns inte en chans att nån form av "fetklump" skulle lossna och skapa positiv svarstest.

Har du rökt för fyra dagar sen endast så är du med stor sannolikhet ren redan, det som kan spåras i nån enstaka vecka fram är om du hade verkligen missbrukat drogen under månader och månader igen.

Du kan annars yrka på din personliga integritet och att du vägrar kissa inför andra, det om nått är förnedrande, kräv att dom tar blodprov på dig, det visar påverkan bara och inte om du har rökt innan.

• Anonym (Jadu)

Vet iaf att åberopande av studsvärde på THC kan hålla rent rättsligt....

Sen att vägra kissa är ju oxå bara att skjuta upp problemet, då kan man lämna blodprov eller hårprov ist.

• Anonym (bullskit)
    Anonym (Jadu) skrev 2014-10-30 17:53:00 följande:

Vet iaf att åberopande av studsvärde på THC kan hålla rent rättsligt....

Sen att vägra kissa är ju oxå bara att skjuta upp problemet, då kan man lämna blodprov eller hårprov ist.

Hår okey, där kan det spåras i nån månad beroende på hur långt hår man har men blodprov är alltid att föredra, den visar träffsäkert om man är påverkat, inte om man har nån dag tidigare varit det.

Valet står i regel mellan dessa två, testa hår är mer kostsamt därmed inte förstahandsval eller ens andrahands.

• Anonym (morgonpigg)
    Hörde på radion i morse att P4 Gävleborg startat en reportageserie om knark i Sverige och i Gävleborg. Det ser inte bra ut enligt nyheten som gick på morgonen... tråkiga nyheter men viktigt att det tas upp.

sverigesradio.se/sida/default.aspx
  • Anonym (Hmmm)

Troligtvis kommer det att visa positivt och du kommer få flera piss tider. Du kommer vara övervakad när du går på toaletten. Ser ut som en spegel fast är ett fönster så man ser rakt in i badrummet. Just för att dom vill se att man inte byter ut någon annans urin.

Att man provar 1 gång gör säkert en del men sen fattar jag inte varför du väljer att gå den vägen som du nu gör? Du förstör för dig själv.. Och av egen erfarenhet då man har testat som ung och ja höll på och bli beroende , när ja märkte det, la jag av på en gång.

Jag har fd gamla vänner som fortsatte & oftast prövar man tyngre grejer.

Dom sa då, att det bara blir cannabis. Det blev lite mer. Och några av dom lever inte idag pga heroin / amfetamin osv.

En del lever men har knappt några hjärnceller kvar och dom har inte ens hunnit fylla 30. Är det de livet du vill leva?

Jag tror inte många 17åringar har självdisciplin när det gäller droger.

• Anonym (asrädd tjej)

Anledningen till att jag ska till bup är för att jag nu troligen ska få antidepp, alltså mår jag psykiskt rådåligt, därav anledningen till att jag rökt! Förr rökte jag dagligen, men kände själv det blev för mycket och jag vill verkligen inte hamna på botten pågrund av en sån skitsak! Detta blev ett wake up-call, och jag kommer sluta helt! Inte rökt på 10 dagar och kommer aldrig göra det igen! Har skjutit upp mötet så bara att hoppas... Tack för alla svar!!!

• Carnitas

Stakars TS, som efterfrågar information och bara får godtyckliga utlåtanden.

För saken extremt klar.
    I blod så finns det inte mätbara THC mängder efter ca8-10h(Källa RMV) efter senaste röktillfället.
    Metaboliter är det man mäter upp i urinprov, och är inte psykoaktiva.
    Dessa kan man se efter ett röktillfälle, upp till 7dagar efter, men kan försvinna redan efter 24-36h.

TS, du säger du rökt, 1 gång för 2 veckor esdan och för 4 dagar sedan(vid TS).
    Att man där skulle fastna i ett urinprov, är låg.
    Nu efter 10 dagar utan cannabis, så är risken att fastna i ett urinprov mycket låg.
    Finner den risken som till det närmaste obefintlig.
    Vid dom 4 dagarna, så skulle jag tro man klarar sig.
    Men du fick möjligheten att skjuta upp provet.
    Så om du inte har en ovanlig metabolism och kroppens förmåga att rensa ut ämnen.
    Så finns det inte en jävla chans att du kommer bli testad positiv.

Sen sluta och rök, det är inte så himla bra för en >18år.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Gossen 74

Var på Jamaica och rökte i vecka en månad senare lämnade urin prov ...kommer det visa positivt tro

Väger 120kg 1.80cm lång

• klyban
    Gossen 74 skrev 2017-02-17 11:41:36 följande:
    Var på Jamaica och rökte i vecka en månad senare lämnade urin prov ...kommer det visa positivt tro
    Väger 120kg 1.80cm lång

Allt beror på hur mycket du överdrev ditt rökande, men normalt så bör du vara på rätt sida.

Har du tagit UP pga polisen varit på dig, eller av annan anledning?
    För om polis startat upp detta, så ska ett positivt inte resultera i någonting, då det är inte olagligt att röka cannabis på Jamaica.
    Så om det är så, så är det bara informerar detta till åklagare och vägra strafföreläggande om det kommer så långt ens.

Du behöver inte presentera bevis för din resa, men om du gör så komemr detta snabba upp ditt ärendet och lägga ned det.

Svar på tråden HJÄLP, URINPROV FÖR DROGER