• guchi

Sötsaker minimalt med kalorier ?

Om man vill ha godis, men inte så mycket kalorier.
    Vad ska man prova då ?

• Svar på tråden Sötsaker minimalt med kalorier ?
  • Tow2Mater

1. Godis sotat med sotningsmedel.
    2. Forsoka lura sig sjalv att ett apple ar godis.
    3. Några hårda karameller.

• Harmagedon

Är inte kokosbollar med fluff ganska snåla på kalorier. ( eller så har bara min jojobantande mamma fått för sig det)

• Aniiee

Att inte äta så mycket godis..... Hårda karameller funkar bra i det avseendet.

Jag är ju helt av åsikten "ska man njuta så gör det fullt ut. Eller låt bli."

The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    Harmagedon skrev 2014-10-29 16:41:05 följande:

Är inte kokosbollar med fluff ganska snåla på kalorier. ( eller så har bara min jojobantande mamma fått för sig det)

Mumsmums och sånt är hyfsat kalorisnålt, ja. Just Mumsmums är 80 kcal/st.
  • guchi
    Tow2Mater skrev 2014-10-29 16:33:46 följande:
    1. Godis sotat med sotningsmedel.
    2. Forsoka lura sig sjalv att ett apple ar godis.
    3. Några hårda karameller.

Frukt och bär är bra naturligtvis, vilket jag föredrar men om sötsuget inte ger sig ?
    Menar alternativ som sorbet, mums mums, maräng...

Sötningsmedel har jag hört inte är ett dugg bättre än vanligt socker eller jo kanske xylitol i tuggummi men ja..

• Tow2Mater
    guchi skrev 2014-10-29 16:43:30 följande:

Sötningsmedel har jag hört inte är ett dugg bättre än vanligt socker eller jo kanske xylitol i tuggummi men ja..

Sötningsmedel har inga kalorier.
  • Aniiee
    guchi skrev 2014-10-29 16:43:30 följande:

Frukt och bär är bra naturligtvis, vilket jag föredrar men om sötsuget inte ger sig ?
    Menar alternativ som sorbet, mums mums, maräng...

Helt rätt, sötningmedel hjälper inte alls, sötningsmedel triggar igång insulinet och för det mesta även sötsuget. 

Vet du vad som hjälper mig när jag är sötsugen och inte har något sött hemma? Proteiner. Stek en kycklingfilé.
  • Aniiee
    Tow2Mater skrev 2014-10-29 16:56:58 följande:
    Sötningsmedel har inga kalorier.
    Sant, men det hjälper (oftast) inte mot sötsug.
  • Tow2Mater
    Aniiee skrev 2014-10-29 17:00:09 följande:
    Sant, men det hjälper (oftast) inte mot sötsug.
    Måste vara olika för olika individer. En noll-kaloriläsk brukar funka bra for mig. Men inte kött - blir bara mera mätt av det, men fortfarande sötsugen.
  • Aniiee
    Tow2Mater skrev 2014-10-29 17:05:14 följande:
    Måste vara olika för olika individer. En noll-kaloriläsk brukar funka bra for mig. Men inte kött - blir bara mera mätt av det, men fortfarande sötsugen.
    Självklart är det individuellt. TS får helt enkelt pröva sig fram. Min poäng var mest att man inte ska hänga upp sig på att äta något sött när man är sötsugen. Funkar det för en att äta något sött med sötningsmedel så kör på, men funkar det INTE så kan man alltid se sig om efter andra alternativ.
Svar på tråden Sötsaker minimalt med kalorier ?