• Förstagångenförvirrad

Sluta amma

Av flera anledningar slutade jag amma min 8,5 son för en vecka sen. Jag hade gärna delammat längre men det går inte så jag undanber mig kommentarer om detta!!!

Nu är det iallafall så att han är så ledsen och lättirriterad på dagarna. Han har blivit jätte mammig och det gör mig så ont att se honom så ledsen. Han har alltid vägrat napp och gör det fortfarande. Han tar heller inte flaska och verkar inte riktigt knyta av till någon snutits eller gosedjur. Det jg undrar är om det är någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar innan man får tillbaka sin lilla solstråle igen eller eller tips i övrigt????

Tacksam för stöd!!!!

• Svar på tråden Sluta amma
  • isolande

är han 8,5 månader eller veckor?

Är han månader så håll ut, han går igenom en utvecklingsfas just nu då ALLT kan bli besvärligt. Ladda ner appen "the wonder weeks", den är guld att luta sig mot under perioder då allt känns hopplöst och ungarna bara kinkar, gnäller och sover och äter som krattor Flört

• Tangent

Det finns ju många olika flaskor, har du testat flera sorter? Du kan ju också testa att ge napp. Finns ju ämnet Flaskmatning, be om råd där.
    Har du testat att ge babymassage?
    En del barn vill inte ha ett övergångsobjekt, de vill ha närhet från mamma/pappa bara att acceptera. Närhet kan man ju ge på många olika sätt inte bara amning.

Svar på tråden Sluta amma