• OhUnicornPie

NEJ NU!

Fick nyss reda på att mina 21-åriga son har köpt sig en häst till sin flickvän, med FAMILJENS PENGAR! Tycker det är så lågt gjort! Då jag jobbar inom sjukvården och tyvärr inte får så bra betalt, och måste försörja en familj på 4 barn och man. En häst! Det är dyra pengar!

Har ni varit med om något liknande?

• Svar på tråden NEJ NU!
  • Expertenmedpunkt

Slakta hästen så får du mat som räcker till en månad. Sedan kan du låsa in flickvännen och kräva pengar från sonen innan du släpper ut henne. Och stället sonen köpte hästen ifrån, kan du kasta stenar på. Allt funkar!

• smobarnsmoder
    OhUnicornPie skrev 2014-10-27 21:04:41 följande:

Fick nyss reda på att mina 21-åriga son har köpt sig en häst till sin flickvän, med FAMILJENS PENGAR! Tycker det är så lågt gjort! Då jag jobbar inom sjukvården och tyvärr inte får så bra betalt, och måste försörja en familj på 4 barn och man. En häst! Det är dyra pengar!

Har ni varit med om något liknande?

sjukt! dra in pengarna och lås in henne på sitt rum, låt henne inte ens gå till skolan utan övervakning!!!
  • hotmama77

Har legat i nästan samma situation bara att våran 12 åriga son lurade mig och resten av familjen att vi vunnit på lotto. Vilket skapade mycket kaos. 
    Jag fick bara ta i tu med problemen, även då att det tog sin lilla tid. 

• OhUnicornPie
    hotmama77 skrev 2014-10-27 21:07:26 följande:

Har legat i nästan samma situation bara att våran 12 åriga son lurade mig och resten av familjen att vi vunnit på lotto. Vilket skapade mycket kaos. 
    Jag fick bara ta i tu med problemen, även då att det tog sin lilla tid. 

Oj! Det är inte ok!!
  • hotmama77

När jag tänker efter har vi en skrubb på vinden, skulle jag kanske få adoptera hästen? Skrattande

• smobarnsmoder
    sandy811 skrev 2014-10-27 21:09:18 följande:

Men usch! Du bör ta tag i detta, och tala med din son. 

straffa honom hårt!
  • smobarnsmoder
    Zuzanne skrev 2014-10-27 21:10:53 följande:

Häv köpet. Hur kom han åt era pengar?

men hördu, en del föräldrar är inte snikna och tråkiga! i vår familj delar vi på allt och allt är öppet, det funkar om man har tillit
  • OhUnicornPie
    Zuzanne skrev 2014-10-27 21:10:53 följande:

Häv köpet. Hur kom han åt era pengar?

Han hade fört över pengar från mitt bankkort till hans konto.

Blir så arg!
  • OhUnicornPie
    hotmama77 skrev 2014-10-27 21:09:53 följande:

När jag tänker efter har vi en skrubb på vinden, skulle jag kanske få adoptera hästen? Skrattande

Javisst!
  • hotmama77
    OhUnicornPie skrev 2014-10-27 21:16:49 följande:
    Javisst!
    Du får gärna kontakta mig via email på hotmama77@live.se :) 
  • ChiliFrö

En 21-åring bör väl kanske inte ha tillgång till sina föräldrars konton är min spontana tanke. Men även att när man är 21 så bör man ha en ett eget jobb och en egen bostad samt en egen ekonomi som man ansvarar för. Sen varierar givetvis detta runt om i Sverige pga tillgång på bostäder och jobb.

Men ett hum om pengar ska man ha när man är 21. Vissa blir bild av kärlek och struntar i all fostran :(

Sen är de faktiskt stöld din son begått. Ett straffbart brott!

En häst är dyr i inköp och ännu dyrare i drift vem ska betala det?

Stackars dig! :( hoppas verkligen att det löser sig!

Svar på tråden NEJ NU!