Sova
Tänkte bara kolla när ni andra föräldrar började låta era barn sova i sitt egna rum?
Tänkte bara kolla när ni andra föräldrar började låta era barn sova i sitt egna rum?
Vid 1½-2 års åldern.
När jag slutat amma, dvs runt 1 år. Då har ungarna förstås vanligen bara sovit där några timmar och sedan kommit över till vår säng.
När de var 5 respektive 6,5 år. Yngsta är 16 månader och kommer att sova med oss ett bra tag till.
Från 2 månader
Inget av barnen var äldre en 4-6 månader..
Från drygt 3 år men kommer in på natten/ tidig morron.
Första natten hemma från BB.
Runt 1,5-2 år har de varit. Hade inte velat flytta dem tidigare.
Min dotter började sova i sitt eget rum i september. Hon fyller tre år i januari. Hade vi bott kvar i vår förra lägenhet hade hon dock fått sova kvar i vårt sovrum.
När han var drygt 1 år, och det var i samband med en flytt. Men då hade han sovit hela nätter länge.
Någon gång efter att vi hade flyttat. Hon var då 4 mån, och vi var inte hemma hela den sommaren. Så Någon gång runt ett halvår måste det bli.
Äldsta fick eget rum vid knappt 2,5 och har sovit där sen dess men eftersom hon har så mycket mardrömmar har vi valt att backa. Nu (3,5 år) somnar hon i sin säng men lyfts över till oss under natten.
Yngsta (1 år) sover hos oss och lär fortsätta med det tills amningen är avslutad vilket jag siktar på till i vår.