• Anonym (:()

Shoppingmissbruk - med andras pengar

Hej allihopa! Jag har ett väldigt jobbigt shoppingmissbruk som tyvärr går ut på att använda min mammas visa-kort på internet.

Det har gått så långt att det blir flera tusen i månaden och hon märker ingenting....(konstigt)

Jag bor hemma och är 17 år. Jag får dåligt samvete efter jag gjort det men kan ändå inte sluta :( 

Bestämmer mig alltid för att paketet jag beställer ska bli det sista men det fortsätter och fortsätter :(

Snälla döm mig inte, vet att jag gör fel, men hur slutar jag?

• Svar på tråden Shoppingmissbruk - med andras pengar
  • forfucksake

Hur har du tillgång till hennes Visa-kort?

1) Prata med din mamma innan du ruinerar henne. Hon kommer att bli arg, men är hon en bra mamma kommer hon att stötta och förlåta dig, förutsatt att du omedelbart slutar med beteendet.

2) Sök hjälp för ditt beroende. Din mamma kan hjälpa dig med detta.

• Anonym (:()
    forfucksake skrev 2014-10-25 15:39:43 följande:

Hur har du tillgång till hennes Visa-kort?

1) Prata med din mamma innan du ruinerar henne. Hon kommer att bli arg, men är hon en bra mamma kommer hon att stötta och förlåta dig, förutsatt att du omedelbart slutar med beteendet.

2) Sök hjälp för ditt beroende. Din mamma kan hjälpa dig med detta.

Hon brukar låna ut det till mig när jag "Lånar" det för att shoppa på internet, förut betalade jag alltid tillbaka för vad jag köpte men nu gör jag inte det längre... Har skrivit upp hennes kortkod på mobilen så behöver inte ens fråga om jag får låna det innan jag shoppar... har koden redan. 

Måste jag prata med henne? Kan jag inte prata med någon annan?
  • Anonym (Radera)

Du måste ta och försvåra för dig för att komma ur det där. Radera genast din mammas kortuppgifter från din mobil! Nu direkt på en gång innan du försatt dig i en verkligt stor knipa.

• Carnitas
    Anonym (Radera) skrev 2014-10-25 19:04:43 följande:
    Du måste ta och försvåra för dig för att komma ur det där. Radera genast din mammas kortuppgifter från din mobil! Nu direkt på en gång innan du försatt dig i en verkligt stor knipa.
    Lär nog inte hjälpa, då hon säkert nu kommer ihåg koden.
    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
Svar på tråden Shoppingmissbruk - med andras pengar