• Haly

gravidpenning för förskollärare, hur ska jag beskriva mina arbetsuppgifter

Hej.

Jag jobbar på vikariebanken och har fått ett långtidsvikariat på 100 % fram till 16 Januari på en förskola. Min beräknade förlossning är 25 Januari. Jag har pratat med min arbetsgivare och har fått veta att jag inte kan bli flyttad.

Jag blir rätt stor när jag blir gravid och känner att det är fruktansvärt tungt och jobbigt för ryggen redan. Jag är i vecka 27 nu och har redan gått upp 16 kg. Under min förra graviditet gick jag upp 33 kg (då var jag student och kunde inte söka nån graviditetspenning).

Jag skulle behöva lite hjälp och inspiration med att skriva en beskrivning av min arbetsdag/mina arbetsuppgifter. Jag har försökt börja skriva ner saker som är ansträngande fysiskt eller som känns osäkert för bebisen, men det blir inget bra. Jag tänkte fråga om det är någon mer som jobbar på förskola, gärna nån som har fått sin ansökan beviljad, som kan dela med sig av sina texter så att jag kan få inspiration till hur det ska skrivas på bästa sätt.

Jag jobbar på en småbarnsavdelning med 16 barn.

Svar på tråden gravidpenning för förskollärare, hur ska jag beskriva mina arbetsuppgifter