• Anonym (lillan)

P-piller eller bara minskad lust?

Jag har ett litet problem. Jag och min pojkvän sedan i våras har regelbundet sex, men på senaste tiden (då jag började med mini-piller cerazette istället för p-piller prionelle 28) har jag nästan ingen som helst sexlust. Han är ganska sugen av sig och vill gärna göra saker så ofta som möjligt, men jag blir inte riktigt så sugen som förut. Men skulle inte heller vilja säga att min sexlust är sämre, för jag vill verkligen verkligen mysa men det tänder inte till lika mycket som tidigare! Kan det bero på pillren eller något annat? Tacksam för svar! ????

• Svar på tråden P-piller eller bara minskad lust?
  • Anonym (nej til p-piller)

Det är säkert individuellt men min sexlust försvann när jag åt p-piller. En vecka efter att jag slutat var lusten tillbaka. Detta var typ tio år sedan. Jag har inte tagit hormoner sedan dess och har aldrig problem med lusten. Testa att göra ett uppehåll.

• Anonym (nej til p-piller)

Det är säkert individuellt men min sexlust försvann när jag åt p-piller. En vecka efter att jag slutat var lusten tillbaka. Detta var typ tio år sedan. Jag har inte tagit hormoner sedan dess och har aldrig problem med lusten. Testa att göra ett uppehåll.

• Anonym (m)

För mig var det samma som för personen ovan. Piller påverkade min sexlust på så sätt att jag inte blev spontant kåt utan vidare utan behövde starta igång med smek å så för att bli sugen. Så fort jag slutade med piller kom lusten som ett brev på posten.

Svar på tråden P-piller eller bara minskad lust?