• Anonym (Anonym)

Vad kan jag göra

Under en lång tid så har jag haft en vän som stått mig så nära hon har vart min bästa vän genom ALLT! hon har stötttat och ställt upp för mig. Och vissat att hon byr sig så mycket.
    Men har under en period börjat med kokain benzo och röka,. Hon har förändrats helt å hållet tänker bara på sej själv stjäl saker å knullar runt...
    Jag har två barn och jag har nu tagit avstånd av henne för barnenens bästa..men hon förstår mig inte varför jag inte vill ta kontakt med henne . Har bett henne lägga in sig på hvb hem men hon vill inte hon är självmordsbenägen och jag vill verkligen inte att de ska hända henne något . Vad kan jag göra? Säg inte att jag ska skita i henne för en dag kanske de händer att hon tar sitt liv å jag vill inte art de ska gå till spillo pgd av ngr äckliga droger. Dessutom finns de någon som vet symtomen hur man blir å hur man tänker pgd av kokain???

• Svar på tråden Vad kan jag göra
  • Anonym (Amuse)

Fortsätt va hennes vän, be henne chilla runt ungarna bara.

• Anonym (Ex missbrukare)

Du har gjort helt rätt som har tagit avstånd från henne. Du bör inte ha något med henne att göra överhuvudtaget, tänk på dina barn & dig själv.

Du kan inte hjälpa henne om hon inte vill ha hjälp, tyvärr. 

• Linastrumpan

Det skulle nästan kunna varit jag som skrev det där. Min bästa vän är alkoholist, grav sådan tyvärr. Hon var nyligen på ett behandlingshem en tid men började dricka igen direkt när hon kom hem

Jag har också två barn som tyvärr behövt uppleva mer än vad de ska men jag har lovat dem att de aldrig ska behöva träffa henne när hon inte är nykter. Tyvärr så innebär det att de inte kan träffa henne alls eftersom hon alltid är onykter! Jag har gråtit och skällt, bönat och bett, hotat och skrikit men har nu kommit till insikt med att jag inte kan göra ett enda dugg för att hjälpa henne.

Det gör ont för jag älskar henne av hela mitt hjärta men valet är hennes. Däremot finns jag där som hennes vän, jag konfronterar hennes drickande och vad hon gör mot sig själv och andra (hon har två barn som inte får vara hos henne) Jag låtsas inte som att jag inget ser men mer än så kan jag aldrig göra. Jag älskar henne med hatar det mesta av det hon gör.

• Anonym (pfft)

Om du är en riktig vän så ska du fortsätta vara med henne, hon mår uppenbarligen dåligt. 

Fyfan vilken falsk polare du är om du slutar hänga med henne bara för att hon beter sig dåligt under en viss period.
    Snacka med henne och var ingen moralkärring utan låt henne göra precis som hon vill, du kan inte påverka henne i alla fall.

Förmodligen kommer hon att komma underfund med att hennes beteende inte är acceptabelt (visserligen vet hon säkert detta redan, undermedvetet) och lugna ner sig med allt.

Simma lugnt! Glad

Svar på tråden Vad kan jag göra